7 tipů pro pokročilou optimalizaci Facebook reklamy [výstup z přímé konzultace s Facebookem]

Mám obrovskou radost, že jsem se stal jedním ze 400 klientů v ČR, kteří mohou využívat přímých konzultací s account managerem přímo v Dublinu (sídlo Facebooku).Na prvním telemeetingu jsme řešili převážně pokročilou optimalizaci kampaní. Odnesl jsem si z toho několik důležitých poznatků, o kterých jsem tušil, ale nikdy jsem je neměl potvrzeny 100%.

Algoritmus kampaně a změna rozpočtu v průběhu

  • Každá kampaň se nejprve učí a vytváří si svůj algoritmus. Ten jí pomáhá správně vybírat  konkrétní uživatele z targetovaného publika v nastaveném budgetu. Teprve po 1-2 dnech kampaň běží v normálním režimu, kdy využívá právě toho, co se naučila.
  • Tím, že se kampaň naučila hledat uživatele v předem stanoveném rozpočtu, tak se nedoporučuje budget  měnit v průběhu kampaně. Např. dvojnásobné zvýšení budgetu nebude nikdy znamenat dvojnásobné zvýšení konverzí. Kampaň s budgetem prostě neumí pracovat, jelikož se učila s jiným. Lepší postup je kampaň duplikovat.
  • Stejně jako Google Adwods , tak i Facebook kampaň sbírá vnitřní hodnocení. Kampaň s lepším hodnocením může dostat lepší podmínky na trhu reklamy ( lepší CPC apod.). Proto je vhodný postup vytvořit kampň pro účely A/B testů, tu vyhodnoti a poté zkopírovat ty nejúspěšnější kreativy a nastavení do nové kampaně, která již jede na čisto.
  • Pokud chcete konverze, nastavujte kampaň od začátku na optimalizaci na konverze. Pokud nemáte dostatek dat z Facebook pixelu pro optimalizaci na nákup (optimum 150 – 250 konverzí za posledních 7 dní), tak optimalizujte např. na AddToCart. Je to lepší varianta než optimalizovat na kliknutí.
  • U DPA (dynamických produktových reklam) se publika sbírají až po spuštění kampaně.

shutterstock_241475083

A/B testování

  • Bylo mi doporučeno testovat obrázky v jednom AdSetu na úrovni reklam. Tento postup má nevýhodu (z mého pohledu – z pohledu account managera výhoda), že Facebook začne velmi rychle preferovat jednu kreativu před druhou a tím provede A/B za mě. Já se pak musíme spoléhat na to, že se rozhodl správně.
  • Já raději testuji kreativy na úrovni AdSetů, což je podle mého lepší postup. Výsledky raději vyhodnotím sám a na Facebook se v tomto příliš nespoléhám.
  • Dle statistik je životnost obrázků 7- 14 dní. Pak je obrázek okoukaný a výkon jde rapidně dolů. Záleží samozřejmě na konkrétní kampani. Toto není žádná novinka a každý si to může zjistit ve svých statistikách.
  • Pozor na příliš dlouhé testování obrázků. Právě z důvodů jejich životnosti. Indikátor může být skóre relevantnosti menší než 7.

ab-testing-blog

Pokud budete mít otázku jakoukoliv otázku na pokročilou optimalizaci, tak mi klidně napište na email nebo do komentářů. Příště se můžete těšit na článek o naprosté Facebook novince – split testech přímo z Facebook Ad Manageru.

Comments

comments