V tomto A/B testu jsem se zaměřil na využití nového formátu sbírka, který v sobě spojuje prvky canvasu a produktových reklam. Test ukázal, že formát kolekce dosáhl výrazně horších výsledků (vyhodnoceno dle tržeb) než klasický formát obrázku.

Ukázky inzerátů:

Obrázek:

Kolekce (inzerát -> po kliku):

Princip formátu kolekce: Princip formátu je jednoduchý. Inzerát vypadá velmi podobně jako klasický obrázek, nicméně po kliku na něj se nám v prostředí Facebooku otevřou náhledy jednotlivých produktů, které jsme si pomocí Product setu vybrali v reklamní sestavě.

Klient a background kampaně: Klientem byl jeden ze 3 největších online second handů v ČR. Kampaň byla cílena na akvizici nových zákazníků, kteří nakoupí prostřednictvím eshopu. Optimalizace byla nastavena na konverzní událost Purchase.

Klíčové sdělení:  Největší výběr v ČR, kvalitní oblečení z ciziny za ceny začínající na 20 Kč

Cíl kampaně: Nárůst tržeb prostřednictvím eshopu

Cílová skupina: zájmy second hand, bleší trhy apod., vyloučeni návštěvníci webu

Médium kampaně: Mobilní zařízení – Facebook

Budget a timing A/ B testu: 10 000 Kč , test trval 14 dní

Ostatní: Zajímavé bylo, že kolekce dosáhla o 42% většího počtu zobrazení při stejném budgetu, optimalizaci i umístění. Pravděpodobně jí Facebook nepatrně upřednostňuje.

Vyhodnocení: Jednoznačným vítězem testu se stal obrázek, který dosáhl při stejné investici o 90% více tržeb. Díky formátu kolekce jsme na druhou stranu získali několikanásobně více fans u stránky, nicméně toto nepovažujeme za žádné KPI.

Kampaň/metrika Obrázek Kolekce
Tržby o 90,7% více
Nárůst fans stránky o 242% více
Zobrazení o 42,9% více
CTR (odkaz) 2,43% 3,15%
CPC 2,46 Kč 2,19 Kč