V dnešním článku si ukážeme první z řady A/B testů, které se chystám v následujících týdnech publikovat. Tentokrát jsem se zaměřil na Instagram a to na testovaní klasického obrázku a jednoduché prezentace vytvořené pomocí Power Editoru. Výsledky jsou ohromující. Hlavně pokud vezmeme v potaz, že vytvoření prezentace zabere cca 10 minut, čímž došlo k nárustu konverzí o 60%.
Klient a background kampaně: Klientem byl jeden z největších stavitelů rodinných domků v ČR a SK. Jedná se o firmu, která krom stavby domu dokáže zajistit i částečné financování pomocí vlastních prostředků a překlenovacích úvěrů.
Klíčové sdělení: Vlastní dům s nulovou hotovostí! Splácejte DŮM pomocí NÁJMU – chytré bydlení pro mladé. Zaslání tištěného katalogu ZDARMA.
Cíl kampaně: Objednání tištěného katalogu, který je zákazníkovi zaslán domů poštou.
Cílová skupina: Lookalike publikum(2%) z lidí co již katalog stáhli
Médium kampaně: Instagram
Budget a timing A/ B testu: 7000 Kč , test trval týden
Ostatní: Frekvence zobrazení 1,1, dosah cca 80 000. První obrázek v prezentaci byl stejný, jako obrázek testovaný. Test v jednotlivých Ad Setech.
Vyhodnocení: Jednoznačným vítězem se stala prezentace a to s relativně vysokým náskokem (soupis v tabulce níže). Jediná metrika, která mluví pro obrázek byla CPM(o 10% nižní). Nicméně v porovnání s ostatními metrikami je CPM absolutně nerelevantní.
Typ příspěvku | Prezentace | Obrázek |
Stažení | o 60% více | — |
Cena za konverzi | o 37% nižší | — |
CPM | — | o 10,6% nižší |
Kliknutí | o 76% více | — |
CPC (odkaz) | 4,40 Kč | 7,70 Kč |
CTR (odkaz) | 0,98% | 0,50% |
Náhled:
Prezentace:
Obrázek: