V dnešním článku si ukážeme první z řady A/B testů, které se chystám v následujících týdnech publikovat. Tentokrát jsem se zaměřil na Instagram a to na testovaní klasického obrázku a jednoduché prezentace vytvořené pomocí Power Editoru. Výsledky jsou ohromující. Hlavně pokud vezmeme v potaz, že vytvoření prezentace zabere cca 10 minut, čímž došlo k nárustu konverzí o 60%.

Klient a background kampaně: Klientem byl jeden z největších stavitelů rodinných domků v ČR a SK. Jedná se o firmu, která krom stavby domu dokáže zajistit i částečné financování pomocí vlastních prostředků a překlenovacích úvěrů.

Klíčové sdělení:  Vlastní dům s nulovou hotovostí! Splácejte DŮM pomocí NÁJMU – chytré bydlení pro mladé. Zaslání tištěného katalogu ZDARMA.

Cíl kampaně: Objednání tištěného katalogu, který je zákazníkovi zaslán domů poštou.

Cílová skupina: Lookalike publikum(2%) z lidí co již katalog stáhli

Médium kampaně: Instagram

Budget a timing A/ B testu: 7000 Kč , test trval týden

Ostatní: Frekvence zobrazení 1,1, dosah cca 80 000. První obrázek v prezentaci byl stejný, jako obrázek testovaný. Test v jednotlivých Ad Setech.

Vyhodnocení: Jednoznačným vítězem se stala prezentace a to s relativně vysokým náskokem (soupis v tabulce níže). Jediná metrika, která mluví pro obrázek byla CPM(o 10% nižní). Nicméně v porovnání s ostatními metrikami je CPM absolutně nerelevantní.

Typ příspěvku Prezentace Obrázek
Stažení o 60% více
Cena za konverzi o 37% nižší
CPM o 10,6% nižší
Kliknutí o 76% více
CPC (odkaz) 4,40 Kč 7,70 Kč
CTR (odkaz) 0,98% 0,50%

Náhled:

Prezentace:

Obrázek:

samuel2_square