Jak udělat z Messenger chatbota trochu inteligentnější bytost

Způsobů, jak vytvořit chatbota je hned několik. Někdo dává přednost vlastnímu řešení (naprogramuje si ho sám) chatbota, což je časově a finančně náročné, ale bota naučíte téměř vše. Já osobně nerad vymýšlím již vymyšlené, a proto používám platformu ManyChat, pomocí které zvládne tvorbu bota úplně každý během pár minut.

Rozdíl mezi totálně hloupým a malinko chytřejším botem, dělá v ManyChatu několik funkcí. V tomto článku si je rozebereme.

Custom field – uživatelské pole

Pokud jste si někdy čichli k programování, tak custom fields jsou alternativy základního stavebního prvku každého programovacího jazyka – proměnných. Do uživatelských polí si můžete ukládat informace o uživatelích. S těmito daty můžete dále pracovat. Lze např.:

  • Vypisovat custom field do zprávy, kterou pošlete uživateli. Například jste vytvořili bota, který uživateli posílá otázky. Za každou správně zodpovězenou načítáte skóre právě do custom fields. Na konci  zobrazíte uživateli výsledné skóre do zprávy (další použití v článku „Naučte bota posílat emaily„).
  • S custom fields můžete provádět matematické operace. Například uživatel vloží nějaké vstupní informace a vy z nich spočítáte výsledek (vyzkoušejte mou kalkulaci měsíčního rozpočtu kampaň, kde počítaní s proměnnými popisuji krok za krokem).
  • Pomocí custom fields můžete spouštět automatická pravidla (více o pravidlech ve videu).

 

Bot field – globální proměnné

Tuto novinku představil ManyChat v srpnu 2018. Jedná se v podstatě o custom fields, které se nepřiřazují konkrétnímu uživateli, ale celému botovi. Můžete je využít pro následující případy:

  • Ukládání celkového počtu subcribers vašeho bota.
  • Ukládání o počtu účastníků na webináři.
  • Pro počet zobrazení konkrétní sekvence.
  • Evidenci produktů na skladě.
  • Pro feedback od uživatelů vašeho bota.

Klíčová slova

Prvkem chatbotí „inteligence“ může být i práce s klíčovými slovy. Vždy, když uživatel zadá nějaká konkrétní slova, tak chatbot spustí příslušnou sekvenci nebo flow. Tato funkce může být dobrým sluhou, ale špatným pánem. Proto s ní zacházejte obezřetně a optimálně pouze pro ta slova, u kterých si jste vždy 100% jistí, že odpověď bude stejná a tudíž ji lze předdefinovat. Nejlepším příkladem použití je slovo „stop“, které vás odhlásí z odběru zpráv.

Propojení se Zapier

Vyšší dívčí je propojení vašeho chatbota s platformou Zapier. Tato integrace vám umožní propojit vašeho chatbota s nejpopulárnějšími aplikacemi. Za zmínku jistě stojí:

  • Gmail – naučte svého bota posílát emaily. Jak na to se dočtete zde.
  • Trello – super propojení s nejpoužívanější TO DO aplikací.
  • Podio – vytvořte si vlastní CRM.
  • Google Sheet – pomocí Google tabulek toho uděláte opravdu tunu.
  • MailChimp – ukládejte uživatele do svého listu.
  • A tisíce dalších appek. Více na webu Zapier.

 

Pokud chcete získávat tipy a novinky ze světa chatbotů, buďte ve spojení s Albertem – mým osobním chatbotem.

Comments

comments