Jak znovu publikovat Facebook stránku, která byla penalizována

Před několika týdny se na mě obrátil klient s problémem, že mu Facebook zrušil veřejné zobrazení jeho stránky. Pokud nemáte ve Facebooku vlastního accounta (což 99 % uživatelů nemá), znovuobnovení stránky se stává během na dlouhou trať s nejasným výsledkem. Nakonec se mi podařilo stránku obnovit. Za tuto dobu jsem nasbíral pár postřehů, které se určitě hodí každému, koho potká stejná nepříjemnost.

Zrušení veřejného zobrazení se může týkat každé stránky, která porušuje podmínky Facebooku. V případě mého klienta se jednalo o penalizaci spojenou s alkoholem. Stránka ovšem alkohol nepropagovala, ani ho nijak nešířila. Problémem byly pravděpodobně fotky z provozovny, kde se přirozeně objevili lidé s pivem (jedná se o jednu z největších pivních zahrádek v Praze). Penalizace se projevila takovýmto upozorněním:

riegrace2 Riegrace1

 

Jak se s tímto zákazem poprat?

V praxi jsem zachytil několik užitečných tipů, které se vám v případě snahy o obnovení publikace stránky mohou hodit:

  1. Přepnutí Facebooku do angličtiny – Doporučuji přepnout Facebook do angličtiny, jelikož první reakce od Facebooku přišly až po změně jazyka. Možná náhoda, možná ne. Každopádně tím nic nezkazíte.
  2. Příprava profilu na podání odvolání – V mém případě to znamenalo následující úkony:
    1. Vložení věty o tom, že neprodáváme alkohol nezletilým, do krátkého popisu stránky.
    2. Omezení viditelnosti stránky na osoby, které jsou starší 18 let.
    3. Omezení viditelnosti na uživatele, kteří se nacházení pouze na území ČR.
    4. Vymazání veškerých příspěvků z timeline, které by mohly být kompromitující.
  3. Vytvoření několika variant odvolání – Jelikož jsem posílal odvolání každý den, vytvořil jsem 5 variant, které jsem střídal. Všechna odvolání jsem posílal v angličtině.
  4. Kontaktní formulář – První, co vás udeří do očí, je tlačítko „Odvolat se“. Myslím si, že odvolání skrze tento prvek není příliš efektivní, protože bych čekal, že dotaz poslaný prostřednictvím tlačítka dorazí k někomu kompetentnímu z Facebook page teamu, což se pravděpodobně nestalo. Proto jsem své urgence posílal i pomocí klasického kontaktního formuláře, přes který se mi po několika dnech ozvali pracovníci podpory. Ti však nebyli součástí Facebook page teamu, a nemohli mi tedy okamžitě pomoci. Po několika vyměněných e-mailech mi ale přislíbili, že se mou žádost pokusí zaurgovat u někoho kompetentního.
  5. Komunikace z e-mailu – Ke komunikaci jsem využíval také e-mail, který mám uvedený v osobním profilu (jsem adminem stránky). Nevím, zda to má nějaký vliv, ale určitě tím nic nezkazíte.

Za klíčový krok považuji přepnutí Facebooku do angličtiny, protože teprve poté se celá věc začala sunout dále. A po několika týdnech je stránka opět aktivní 🙂

Comments

comments

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *