3 tipy, jak na Instagramu získat první followery

Post Series: Jak využít Instagram k firemnímu marketingu

Účet na Instagramu bez followerů (ekvivalent fanoušků na Facebooku) je jako moře bez ryb. Abychom mohli plně využít marketingové možnosti této sociální sítě a nakopnout náš byznys, je nutné získat nové “věrné” followery, kteří budou sdílet vizi naší firmy.

Ukážu Vám několik základních možností, jak zdarma (bude to stát pouze Váš čas) získat nové followery.

Ti z vás, kteří mají COOL byznys to budou mít na Instagramu (alespoň ze začátku) pravděpodobně snadnější. Stejně tak ti, jejichž značka už má své příznivce.

Skupiny followerů (sledujících uživatelů)

Osobně bych rozdělil followery na tři základní skupiny.

Věrní příznivci –  Nejcennější skupina. Jsou to ti uživatelé, kteří si vás našli sami. Sledují vás, protože jste boží firma, kterou milují. Většinou už u vás nakoupili, resp. jsou to spokojení zákazníci. Budou nejvíce aktivní.

Zvídaví zájemci –  Tito uživatelé už o vás pravděpodobně někdy slyšeli, ale nejspíše ještě nenakoupili. Dozvěděli se o vašem Instagramu z reklamy, hastagu nebo jste je oslovili napřímo (viz. 3 tip níže). Zajímá je váš obsah. Cílem by mělo být překlopit Zvídavého zájemce do Věrného příznivce.

Mrtvé duše –  Uživatelé, kteří bezhlavě sledují všechny profili, které se namanou. Získáte je buď nakoupením, nerelevantním obsahem (viz. poznámka o blondýnkách níže) nebo pomocí tzv. follow hashtagů. Pravděpodobně nejsou ani z vaší země. Šance na nákup je téměř nulová.

Výše uvedené skupiny jsou spíše teoretické. V praxi se velmi často prolínají, nicméně pro představu jsou dostačující.

TIP 1: Tvořte kvalitní obsah

Alfou a omegou na sociálních sítích je kvalitní obsah a na Instagramu tomu není jinak. Pro začátek je nutné se zamyslet nad následujícími body:

Koncept komunikace

Vytvářený obsah (příspěvky) by měl souviset s firmou nebo alespoň s odvětvím. Určete si svou cílovou skupinu a obsah jí ušijte na míru.
Pokud prodáváte  hračky a na Instagram budete přidávat příspěvky “prsatých blondýnek” jak si s nimi hrají, získáte pravděpodobně spousty srdíček (ekvivalent laiků na Facebooku), komentářů a folowerů, ale otázkou je, kolik z nich bude z vaší cílové skupiny. Jelikož je Instagram vizuální sociální síť, doporučuji hojně využívat texty v obrázcích.
Cílem marketingu je sice zvýšení prodejů, ale samé čistě prodejné příspěvky také nedoporučuji. Používejte Instagram jako nástroj k prohloubení vztahu mezi vámi a zákazníky. Nebojte se experimentovat s videi. Jelikož se videa spouští na Instagramu automaticky, mnohdy zaujmou více než prostý obrázek.

Četnost příspěvků

Před začátkem práce s Instagramem se zamyslete,  kolik času chcete do Instagramu investovat, resp. kolik času vyčleníte svým zaměstnancům. Doporučuji vytvořit plán komunikace. Vše evidujte v tabulce a příspěvky si předpřipravte dopředu. Sami uvidíte, kolik tím ušetříte času. Příkladem plánu může být např.:

  1. pondělí až středa – zábavný obsah z oboru
  2. čtvrtek – prodejní (produktový) příspěvek
  3. pátek – dění ve firmě
  4. víkend – nějaký vtípek na odlehčenou.

Inspirujte se u konkurence

Investujte 1-2 hodiny svého času a udělejte si na Instagramu průzkum své konkurence. Je dost možné, že žádnou přímou v ČR nenaleznete (to je Vaše konkurenční výhoda, staňte se průkopníky v oboru). V takovém případě hledejte v zahraničí. Mapujte její příspěvky a sledujte ty nejúspěšnější. INSPIRUJTE se, NEKOPÍRUJTE!

TIP 2: Zvyšte dosah příspěvků pomocí #hashtagů

Díky hashtagům můžete rapidně zvýšit dosah svých příspěvků. Hashtag je slovo začínající křížkem (např. #hashtag). Díky křížku se ze slova stane odkaz, který ukrývá (sdružuje) všechny příspěvky, které obsahují daný hashtag. Každý příspěvek označte pouze hastagy, které jsou relevantní k vašemu podnikání. Vytvořte si tabulku s nejpoužívanějšími hastagy a ty pravidelně používejte. Dá se předpokládat, že díky tomu zvýšíte svůj zásah k cílové skupině.

Silně nedoporučuji používat tagy typu #tagforlikes #follow4follow #instalike #follow. Působíte pak neprofesionálně.

TIP 3: Oslovte své potencionální followery přímo

Oproti Facebooku máte možnost na  Instagramu oslovit své potenciální zákazníky přímo, resp. nenásilně jim sdělit, že na Instagramu existujete. Postup je jednoduchý:

  1. Vytipujte si konkurenční (oborové profily).
  2. Prohlédněte si jejich followery a ti kteří by mohli patřit do Vaší cílové skupiny, tak začněte sledovat.
  3. Informace o tom, že je sleduje nový uživatel se jim zobrazí v upozornění. Tím dáte o sobě vědět.
  4. Část z nich vás poté také začne sledovat.

Z praxe mohu potvrdit, že touto metodou získáte nejsnadněji nové folowery, nicméně to příliš nepřehánějte. Pokud byste sledovali tisíce lidí a vás sledovalo pouze pár, nepůsobí to profesionálně.

Michal