Facebook dělá maximum kroků k tomu, aby udělal Messenger štíhlejším, rychlejším a použitelnějším nástrojem. To se úzce dotýká jeho funkcí a chatbotů jako takových.

V tomto článku jsem pro vás připravil krátký souhrn změn, které začnou platit v lednu 2020. Více se dočtete přímo na https://developers.facebook.com/docs/messenger-platform/policy/policy-overview/.

Okno 24 + 1 se mění na 24

Co to znamená? Do ledna 2020 je možné posílat komerční sdělení všem, kteří byli za posledních 24 hodin aktivní. Následně jim je možné doručit jednu follow up (+1) zprávu mimo 24 hodinové okno, abychom je znovu aktivovali.

Od ledna 2020 již tuto follow up zprávu nebude možné posílat.

Omezení “záběru” Subscription Message

Od ledna budou schopni Subscription Message (nekomerční zprávy např. pomocí broadcastingu) posílat pouze stránky registrované pod Facebook News Page Index (vznikne omezení pro většinu uživatelů). Tuto registraci mohou udělat pouze zpravodajské Facebook stránky.

Věřím, že se do ledna situace ještě více vybarví a výsledek nebude tak hrozný, jak se očekává.

Zjišťuji více informací.

Osekání 17 Message štítků na 4

Pomocí těchto štítků můžete zasílat zprávy mimo 24 hodinové okno i např. v případě, že nemáte Subscription Approval. Každý tag je určen pro přesný případ, kdy ho lze použít. Na obrázku níže naleznete původní a nové tagy, které začnou platit od ledna 2020.

Nové Messenger tagy platné od ledna 2020

Na podobné změny se můžeme v budoucnu těšit neustále. Facebook nám tím jen říká, že ho Messenger zajímá a věří v jeho sílu. Proto se ho snaží podobnými kroky chránit a vytvořit z něj udržitelnou platformu.

P.S.: Článek budu postupně doplňovat dle aktuálních informací.