Efektivní reklama na Facebooku: Cílení na uživatele podobné vašim zákazníkům

Máte produkt, který je vhodný pouze pro určitou skupinu zákazníků? Nevíte jak tuto skupinu na internetu najít? Zkuste Facebook a jeho funkci looklike audience (podobný okruh uživatelů), která vám umožní zacílit reklamu pouze na uživatele, kteří mají velmi  podobné vlastnosti jako vaši zákazníci.

Jak fungují podobné okruhy uživatelů (looklike audience)

  1. Nejprve je nutné poskytnout Facebooku zdroj dat resp. zdroj uživatelů, ze kterých chceme udělat podobný okruh uživatelů.  Při nastavování kampaní využívám většinou tyto zdroje uživatelů:
    • Lidé, kteří provedli konverzi na webu (zákazníci eshopu, odběratelé newsletteru apod.)
    • Všichni návštěvníci webu
    • Dosavadní fanoušci Facebook stránky
    • Uživatelé z naší emailové databáze
  2. Na základě údajů o uživatelích (a že jich je hodně), které Facebook  sbírá a požadované podobnosti (sami si ji zvolíme v %), vytvoří Facebook automaticky skupinu lidí, která je mnohanásobně větší než zdroj dat. Pokud zvolíme max. podobnost výsledného publika, tak se okruh uživatelů vytvoří z 1 % uživatelů ve vybrané zemi (v ČR je to cca 40 000 lidí), kteří jsou nejpodobnější vašemu vlastnímu okruhu uživatelů.
  3. Nyní už stačí jen na výsledné uživatele zacílit svou reklamu.

TIP: Ze statistik, které mám k dispozici dosahují nejlepších výsledků nejpodobnější(1%) publika. Konkrétně pak to, které je ze zákazníků.

Nezapomeňte, že publika je možné různě kombinovat a vylučovat mezi sebou. Pokud chceme např. cílit na dvě základní publika a to “podobné uživatele návštěvníkům našeho webu” a “podobné uživatele našich zákazníků”, doporučuji v jednotlivých reklamních sadách vyloučit publika mezi sebou.

Příklad struktury kampaně:

  1. Kampaň na produkt 1 (úroveň kampaně)
    1. Uživatelé podobní webu (úroveň sady reklam) – zde zahrneme publikum webu, vyloučíme publikum zákazníků a fanoušků
      1. Inzerát s obrázkem 1 (úroveň reklamy)
      2. Inzerát s obrázkem 2 (úroveň reklamy)
    2. Uživatelé podobní zákazníkům  (úroveň sady reklam) – zde zahrneme publikum zákazníků, vyloučíme publikum webu a fanoušků
      1. Inzerát s obrázkem 1 (úroveň reklamy)
      2. Inzerát s obrázkem 2 (úroveň reklamy)
    3. Uživatelé podobní fanouškům FB stránky  (úroveň sady reklam) – zde zahrneme publikum fanoušků, vyloučíme publikum zákazníků a webu
      1. Inzerát s obrázkem 1 (úroveň reklamy)
      2. Inzerát s obrázkem 2 (úroveň reklamy)

Jak vytvořit podobný okruh uživatelů (krok za krokem)

1. V levém horním roku klikněte na na šipku dolů a poté na Spravovat reklamy

obr1

2.  Nyní vyberte reklamní účet (pokud jich máte více) a poté klikněte na Okruhy uživatelů

obr2

3. Klikněte na zelené tlačítko Vytvořit okruh uživatelů, poté na Podobný okruh uživatelů

obr3

4. Nyní vyberte zdroj (pokud chcete použít jako zdroj zákazníky, musíte nejprve vytvořit konverzní pixel), zemi a podobnost

obr4

5. Nyní stačí jen pár hodin počkat a můžete publikum použít(cílit na něj reklamu)

Pokud si nebudete s nastavením podobných publik vědět rady, tak neváhejte a dejte vědět. Kontakt naleznete v patičce.