O základním používání chatbotů již toho bylo napsáno hodně. Dnes se podíváme na trochu pokročilejší použití a to propojení platformy Manychat s emailem (v našem případě s Gmailem).

Předtím než se začtete do návodu, tak bota vyzkoušejte na tomto odkazu (zabere vám to max. 2 minuty), ať přesně víte, co chatbot dělá.

Co budeme potřebovat:

  1. Propojenou platformu Manychat s vaší Facebook stránkou.
  2. Vytvořenou registraci ve službě Zapier – nástrojem, který umí propojovat nespolupracující aplikace (ZDARMA).
  3. Aktivní emailový účet na Gmailu.

Jak bot funguje:

  1. Uživatel odpoví na jednoduchou otázku.
  2. Bot vyhodnotí odpověď, zda byla správná nebo nikoliv.
  3. Výsledek přijde uživateli na email.

Krok 1: Příprava samotného bota v ManyChat

Nejprve si musíme nastavit základní flow. To zda bot, bude sbírat jednu či více informací je celkem jedno, ale důležité je použít prvek “User Input“, který umí rovnou ukládat do “custom field“. Následně použijeme akci “condition – podmínka“, která rozhodne, zda je výsledná odpověď správná. Dle správnosti výsledku spustíme “Trigger Zap“, který zavolá platformu Zapier (krok 2).

Obr.1 a 2 – Nastavení prvku “User Input” a vytvoření vlastního custom field “SB_vysledekPrikladu“.

 

Obr. 3 a 4 – Vytvoření a nastavení podmínky.

Obr. 5 a 6 – Struktura rozhodovacího procesu,  vytvoření 2 Zap triggerů – “odeslatVyhodnoceniSpatne” a “odeslatVyhodnoceniSpravne”

Krok 2: Příprava propojení Gmailu a ManyChat v nástroji Zapier

Samotné nastavení v Zapieru je už velmi jednoduché. V minulém kroku jsme si nastavili 2 spouštěcí události, které spustí Zapier a to “odeslatVyhodnoceniSpatne” a “odeslatVyhodnoceniSpravne” . Každá z nich nám přes Zapier odešle jiné znění emailu.  Návod je pro pokročilejší uživatele, takže základní nastavení Zapieru tu nebudu probírat. Pokud by byl problém, tak napište do komentáře.

Obr.1 – Nastavení spouštěcí události – kdy se Zapier aktivuje

Obr. 2 – přiřazení spouštěcí události z Manychatu

Obr. 3 – Nastavení akce v Zapier – vytvoření šablony mailu

To je téměř vše. Nyní máte nastavené zasílání emailu v případě správné odpovědi. Pro špatnou odpověď pouze trigger zduplikujte a změňte spouštěcí událost (Obr. 2 v kroku 2).

Doplňující otázky pište do komentářů pod článek.