ManyChat návod #1: Vytvářejte reklamy přímo v ManyChatu

Post Series: ManyChat návody

V dnešním video návodu si ukážeme, jak vytvářet reklamy přímo v platformě ManyChat

Video:

Přepis videa:

Čau lidi. Vítám vás u dalšího video manuálu. Tentokrát točím první díl z nové
série, kterou připravuji. Série se jmenuje Manychat návody.

Oproti sérii Messenger Marketing v praxi, kde ukazuji příkladové sekvence a jejich využití, tak v této sérii se budeme bavit
o dílčích funkcí které Manychat umožňuje. Nebudu se zabírat návody pro úplné začátečníky, protože těch je plno na youtube. My se budeme spíše bavit o více pokročilých funkcí a vychytávkách.

Začněme hned s první vychytávkou. Tvorba Messenger reklamy přímo v Manychatu. Resp. Facebook Messenger reklam přímo v Manychatu. Je to pár týdnů, možná i měsíců, kdy Manychat umožnil spravovat reklamy přímo v prostředí manychatu. Vytváření postu přímo z growth tool. V menu zaklikneme ads a zde můžeme spravovat reklamy.

Já jsem si pro vás připravil úplně čistý účet, ať to vše vidíme od začátku. Vy zde možná ještě budete mít hlášku o povolení. Klikneme na create new ad. Vidíte, že je to velmi podobné jako ve Facebooku. Vyberete si svůj reklamní účet, kliknete na create new campaign. Důležitý krok hned na začátku je optimalizace. Buď chcete optimalizovat na message, což znamená optimalizace na odpovědi, nebo na traffic. což je optimalizace na klik. Doporučuji vyzkoušet obě varianty. Facebook vždy něco doporučuje, ale ne vždy je to ta nejlepší cesta. Klikneme dále a dostaneme se na úroveň ad setu. Vytvoříme nový ad set a nastavíme publika. Můžeme vytvořit Czech Republic.

Můžete zadávat i v češtině. Demografii a cílení zde rozebírat nebudu, protože to už známe. V placementu můžete normálně vybrat automatic, nebo edit placement a vyberete si. Placementů je tam méně než ve facebooku, protože zde je to profiltrované pouze pro tento typ reklamy. Nastavíme budget 100 kč. Reklamu natavíme ode dneška. Klikneme dále. Teď jsme na úrovni reklamy. Zde se na chvíli zastavíme. Jak to je, když reklamu vytváříme přes facebook versus když ji vytváříme tady? Když budeme vytvářet přes facebook, tak klasicky vytvoříme reklamu, ložíme nějaký obrázek.

Já zde použiji např. kreativa Valentýn. Napíšu testovací text. Headline. Call to action tlačítko. Teď mi to píše, že nemám oprávnění k tomuto profilu. Někde nám nastala chyba. Už vím, kde je chyba. Jelikož mám založený nový manychat, tak se zde nezobrazí ukázka, což momentálně není úplně důležité. Pro nás je důležitá část create message. Pokud budete chtít ve facebooku využít tento typ reklamy, tak vytvoříte inzerát a ten inzerát nevede na web, ale vede do tzv. JSON zprávy. JSON zpráva je něco jako XML kód pro facebook zprávy.

Můžete si tu zprávu vytvořit v Manychatu a poté ji exportovat do Facebooku. Nebo použijete tento nástroj. Vše vytvoříte přímo zde v manychatu. Je to velmi jednoduché. Zde napíšete “Super zpráva” a přidáte tlačítko. Dále go to flow. Podíváme se na flow, kterou mám již předpřipravenou. Hlavní nabídka. Hlavní flow. Člověk klikne na inzerát a zobrazí se mu v mesengeru tato zpráva.

Dále klikne na tlačítko zobrazit nabídku a dostane se do hlavní menu. To je vlastně celé kouzlo. Proč je lepší to vše vytvořit v manychatu a proč ne? Každá platforma má svoje výhody. Já osobně preferuji Facebook, protože má stále více funkcí. Můžu s tím více pracovat a to rozhraní znám. S JSON zprávami pracovat umím. Pro úplné začátečníky bude možná lepší využít prostředí manychatu. JSON zpráva se vytváří pomocí náhledu.

Vytváření externí JSON zprávy je poměrně jednoduché. Další výhoda aplikace manychat je ta, že pokud tvoříte reklamu přes manychat platformu, tak vám ukáže více statistik. Já vám zde ukážu statistiky klienta. Umožňuje vám to část, kterou Facebook nenabízí. Facebook vám ukáže imprese, prokliky i opt in.

Pokud optimalizujete na zahájení konverzace. Ukazuje zde i výdej, což je v dolarech, protože manychat zatím neumí jinou měnu. Zajímavé číslo, které vám manychat ukáže je počet nových subscriberů a ukazuje vám i staré subscribery. Což znamená, že víte kolik nových lidí vám přišlo a kolik starých uživatelů se přihlásilo do té dané sekvence.

Zde je klasická zpráva, kterou se nebudeme zaobírat. Facebook vám ukazuje prokliky také ale neukáže vám proklik té dané zprávy. Zde si to rozkliknu a vidím tlačítko Tato věc vám umožní pouze reklama, kterou spravujete pomocí manychat. To je z dnešního videa vše. Určitě to vyzkoušejte. Dostanete trošku více reportů, než v klasickém prostředí. Pokud zde máte více tlačítek, tak to určitě oceníte. Mějte se krásně a uvidíme se u dalšího videa.