V dnešním videu vám ukážu, jak komunikovat skrze firemní Messenger více osobně pomocí person. Více v návodu níže.

Video:

Přepis videa:

Vítám vás u dalšího video manuálu. Dnes si ukážeme, jak pomocí manychatu komunikovat více lidsky. Když říkám více lidsky, myslím tím nekomunikovat jménem firemní stránky. Drtivá většina chatbotů, respektive všichni chatboti jsou vždy propojené v firemním profilem. Stává se, že u větších firemních profilů je tam více lidí, kteří komunikují. Všichni, kteří komunikují přes firemní profil se v mých očích, jako očích zákazníka, tváří, že komunikují jménem stránky. To vždy nemusí být úplně správně. Nemusí to být úplně osobní. Hlavně v odvětví, kde je několik manažerů ve firmě a každý řeší něco jiného. Jednou řešíte něco s jedním manažerem a poté zase s jiným. Nebo obchodní firmy, kde komunikaci poté přebírají manažeři. Tam je to vidět nejvíce. Pojďme si ukázat rozdíl, jak to vypadá, když komunikujete jménem stránky a jménem osobního, svého profilu. Říkáme tomu persona.

Persona je nejlepší výraz, který to popisuje. Zde máme prostředí manychatu, klasické prostředí live chatu. Zde jsem si vytvořil komunikaci sám se sebou. Zde mám nasdílenou obrazovku ze svého iphonu. Pokud vám přijde zpráva do messengera, respektive do live chatu, otevře se vám zde v konverzacích. Něco zde napíšeme. (viz zpráva) (viz zpráva) Zde nám vyskočí komunikace jménem dané stránky. E-shop Touch of Bali. To je teď celkem jedno. Důležité je, že komunikujete se zákazníky jménem stránky. Bez jakékoliv personalizace. Je to neosobní zpráva. Vše jménem stránky. Ukážeme si jednoduchou funkci a přepneme na persony. Persony budou poté komunikovat mnohem lépe. Klikneme na settings. Live chat. Show team member. Zde máte své jméno.

Obrovská výhoda této funkce je, že ke jménu můžete napsat i nějaký popis. Člověk hned ví s kým komunikuje, jakou má roli. Klikneme na OK a vrátíme se do live chatu. Tentokrát napíšu zprávu Michalovi. A vidíme ten rozdíl. Přijde mi zpráva jménem osoby. Obrovská výhoda je, že v tomto nenápadném popisu máte napsáno s kým komunikujete. Pokud by tu konverzaci přebral jiný manažer, nebo člověk, který bude řešit například sklad, naskočí mu jiná persona s jiným popiskem. Velmi zásadní věc u Messenger účtu, který spravuje více lidí. Je to dobrá funkce i když to spravujete sami. Je to osobnější. Výjímkou jsou profily, které se jmenují stejně jako osobní profily. Například můj. Tam to úplně nevadí. Lidé nepoznají, že komunikují s firemní stránkou. Pokud máte firemní profil jménem firmy nebo jakoukoliv jinou stránku, tak je to velmi užitečná funkce. To by bylo z dnešního video manuálu vše. Dotazy pište do komentářů a budu se těšit na další video manuál příští týden. Mějte se hezky, ahoj.