Pomalu přicházejí v platnost od Facebooku nové nařízení a regulace na hromadné rozesílky zpráv pomocí Messengera. ManyChat s tím počítal a upravil některá nastavení. Více si řekneme v návodu.

Video:

Přepis videa:

Čau lidi, vítám vás u dalšího video manuálu. Tentokrát na téma broadcastingu a hromadného rozesílání zpráv prostřednictvím Facebook Messengera a aplikace ManyChat. Oproti klasickému nastavení, které fungovalo doposud se vše trochu změnilo. Začínají platit Messenger tagy a subscription approval.

To, co vám dnes ukážu je již se změnami, které nastanou od 1. srpna. Pro rekapitulaci: Od 1. srpna všechny stránky, které nemají subscription approval, tedy nemají souhlas k zasílání zpráv typu subscription approval nekomerčních zpráv. Část nekomerčních zpráv budete schopni posílat i nadále. To vám dnes ukážu. Budeme tomu říkat subscription zprávy. Pro jednoduchost jsou to ale všechny zprávy, které zasíláte. Například blogy, informace o novinkách atd. Pokud ten souhlas nemáte, zkuste o něj zažádat.Pokud už to nejde, nic se neděje, ukážu vám, jak poslat broadcasting. Jsme klasicky v nastavení broadcasting. Zde se nic nemění. Napíšeme jakoukoliv zprávu. Hello lidi. Next. Zde je nastavení. A zde se to celé mění. První kategorie – zprávy. Jsou subscription content. To je ta věc o které jsem mluvil před chvílí. Abyste mohli zasílat tyto zprávy typu novinky,informace o produktivitě, personal tracker apod. Nás se budou nejvíce týkat ty novinky. Zprávy typu “Máme něco nového na webu”. Přidejte se na mé živé vysílání atd atd.. Abyste tento obsah mohli zasílat, potřebujete subscription approval. Odkaz na ten subscription approval najdete přes tento rámeček. Vy, kteří ho nemáte, podejte o něj žádost. Je to obrovská konkurenční výhoda. Vy, co jste ho nezískali, nic hrozného se neděje. Možnosti, jak používat Messenger jsou stále zde. Budete trochu omezeni. Tohle je subscription obsah. Ty jsou furt stejné. Stále platí, že nesmí být komerčního charakteru. Musíme dodržovat 24+1 hod okno. Znamená to, že lidem ve vašem messengeru můžete zaslat komerční obsah typu “Kup si něco, zasílám kupon” maximálně 24 hodin poté, co byli aktivní. Klikni na tlačítko, napsali vám zprávu, přihlásili se atd. Plus jednu follow up zprávu, kterou je můžete znova aktivovat. Pokud lidi s vámi nekomunikují a nejsou aktivní, nesmíte je spamovat komerčním obsahem. To je chytré pravidlo a má své uplatnění. Je to jeden z nástrojů, kterým Facebook chrání platformu Messenger aby byla dlouhodobě efektivní.

Dále existují zprávy druhého typu. Non promotional content. Ty jsou nové. Ve starém nastavení nebyly. Odkazují na sekvenci tagů. Každou zprávu, kterou zasíláte prostřednictvím messengera, i když vy to fyzicky nevidíte, do této doby, než bylo toto nastavení Manychat, ChatFuel a všechny aplikace, které pracují s prostředím API , každou zprávu trackovali jedním z těchto tagů. Těch tagů je více. Najdete je tak, že v Google zadáte Messenger tags a vyjede vám takovýhle soubor tagů, kterými můžete označit vaše zprávy. Zásadní tag pro nás je non promotional subscription. To je tag, který jsme zasílali doposud. Ke kterému potřebujeme souhlas. Tagů je zde výrazně více. I ti, kteří nemají subscription approval budou mít možnost zasílat tento non promotional content prostřednictvím těchto tagů. Klíčem k úspěchu bude najít ten správný tag. Zjistíte, že v podstatě jich až tolik není. Záleží, jaký máte obor. Když se podíváme, co tam je, vidíme tagy payment update – pokud si změníte stav platby u e shopu, tak bude toto použitelné, personal finance update pro aplikace. Account update pokud registrujete lidi v nějakém softwaru, bude možnost je tagovat pomocí tohoto tagu. Pro nás zajímavý tag je comfort email remainder. Tento tag je nekomerční. Nepotřebujete k němu subscription approval. Můžete posílat zprávy s tímto tagem i když approval nemáte. Není úplně přesně definován. Můžete upozornit na následující akce, eventy, na které již lidi byli přihlášeni. Pokud máte například lidi, kteří jsou přihlášeni v nějaké vaší skupině o tom aby dostávali upozornění na webináře, jim právě pomocí tohoto tagu můžete zaslat upozornění na webinář i když nemáte subscription approval. To je velmi dobrá zpráva. Hlavně pro ty co approval nezískali. Dá se to tím hezky obejít. Nesmíte to ale zneužívat.

Celý Messenger je založen na machine learningu a to znamená, že pomocí klíčových slov, které zasíláte se ten algoritmus učí a pokud vás lidi nahlásí, tak vás Facebook může jednoduše zablokovat. Nezneužívejte to ve vlastním zájmu. Tento tag je cesta jak komunikovat s lidmi, upozornit na webinář, na chystané akce apod. Potřebujete k tomu jejich souhlas. Další typ zpráv je promotional content. Tyto zprávy můžete lidem zasílat kdykoliv, jakkoliv jak chcete. Ale musí být ve 24 hodinovém okně. Co to je? A jak se do něj dostanu? Do 24 hodinového okna se dostane každý uživatel, který vyvolal nějakou aktivitu ve vašem chatbotu, ve vašem messengeru. Odpověděl na otázku, kliknul na tlačítko, na rychlou odpověď, napsal vám zprávu, přihlásil se, dal souhlas k sekvenci atd atd.. To je 24 hodinové okno ve kterém můžete zasílat zprávy. Taktika. Pošlete první zprávu nekomerčního charakteru, “Jak se máte, máme pro vás novinku chcete ji znát?” Jasně chci! V ten moment už je člověk aktivní a můžete mu zaslat kupon. Další zpráva je follow up. Follow up zprávu můžete zasílat jednou jednomu člověku. Dostanete ho touto zprávou zpět do 24 hodinového okna. Situace, kdy člověk není aktivní již několik dní, zašlete mu jednu follow up zprávu, kterou můžete zaslat úplně na všechny, může být komerční a řeknete mu “tady máš kupon” a v ten moment, kdy člověk klikne, opět se dostane do 24 hodinového okna a opět ho můžete kontaktovat a posílat promotional zprávy.

Poslední bod jsou sponzorované zprávy. Do těch dnes zasahovat nebudu. Na ty vytvořím samostatný manuál. Je to věc, která bude velmi frekventovaná. Zaměříme se na ni. Příští týden. Pomocí sponzorovaných zpráv budete schopni oslovit celý okruh vašich uživatelů pomocí sponzored message. Nebude to drahá forma reklamy a bude efektivní. Příště si o tom řekneme více. To by bylo k subscription a typu zpráv v podstatě vše. Další nastavení zde jenom prolítnu. Již jsem ho v jednom manuálu řešil. Můžete si zde určovat cílení. Jestli zašlete broadcast teď nebo později. Můžete zvolit typ notifikace, která přijde uživateli na telefon. V první zprávě máte 3 rozdělené zprávy, tak to uživateli pípne 3x. To může být otravné, proto se používají zprávy only one regular notification. Pípne to pouze jednou. Silent push je, že to nepípne vůbec. Silent se neobjeví ani v notifikacích. Uvidí to daný člověk pouze v messengeru. Já většinou používám ten silent. Přijde mi to jako nejlepší cena/výkon. Uživatele moc neotravuji a zároveň ho na to upozorním. To by bylo z dnešního video manuálu jak posílat broadcastingy v době subscription approvalu vše. Uvidíme se u dalšího videa. Mějte se hezky, čau.