Messenger marketing se před pár měsíci změnil na Chat marketing. Nyní můžete krom klasických zpráv do Messengeru rozesílat i emaily a SMS (v ČR očekáváme v roce 2020). V dnešním návodu vám ukážu, jak rozesílat broadcast skrze všechny zmínění kanály a s nimi pracovat.

Video:

Přepis videa:

Čau lidi. Vítám vás u dalšího video manuálu. Tentokrát se zaměříme na multi funnels. Resp. multi channels. Ty z vás, kteří mě sledují ví, že Manychat se stal multi platformou. Kromě klasického kanálu, který vždy byl Messenger, tak v poslední době Manychat přidal další dva kanály. To jsou smsky a emaily. Tím, že je multi platformní, můžete díky Manychatu komunikovat skrze všechny 3 kanály. Což je velmi užitečné. Zjednodušuje to práci. Nemusíte používat mailovací nástroj, sms bránu, žádný další nástroj na Messenger zprávy.

Vše tvoříte pomocí flow builderu, tagů atd. Další výhodou tohoto celého řešení je, že ta služba není drahá. Nemusíte platit více služeb najednou. Vše máte pod jedním systémem. Dokonce máte počet volných emailu podle počtu vašich subscriberů. Smsky u nás zatím nefungují. Budou pravděpodobně fungovat až začátkem příštího roku. Do té doby my musíme být připraveni. Musíme si připravit všechny flow. K tomu, abychom mohli využívat Manychat, resp. mailing a v budoucnu i smsky, je třeba, aby daný uživatel byl přihlášen do vašeho chatbota prostřednictvím Manychat. Dnes si ukážeme jak na hromadný broadcasting. Multi channel broadcasting. Přepnu si obrazovku.

Dostaneme se do broadcastingu. Dáme si nový broadcast a nově na nás zde vyskočí multiple channels. A chce to po mě ty kanály připojit. Než budete mít možnost rozesílat emaily a smsky, bude potřeba odsouhlasit podmínky. Mám zde zdarma 50 sms. Můj limit je 500. Je to hotovo. Znova dám multiple channel. Připojím email. Ten již mám hotový. Je to stejné jak u smsek. Vše se dělá v kategorii nastavení, kde máte smsky a emaily. V čem se vlastně multi channel broadcasting liší od klasického broadcastu? Již několikrát jsem mluvil o vodopádové komunikaci, což znamená, že celé je to nastavené tak, že byste nejdříve měli daného člověka oslovit messengerem, pokud není ve 24 hodinovém okně a nemůžete ho oslovit messengerem, tak ho můžete oslovit emailem, popř. smskou. Neměli byste zneužívat email ani smsku. Měli byste to opravdu vyřešit jako multi channel. K tomu, abychom daného člověka oslovili co nejefektivněji a nejjednodušeji je potřeba, aby byl v našem listu.

Zopakuji vám, jak se ten člověk vůbec dostane k nám do toho listu. Dostane se tam pomocí akce. Pomocí user input. Vytvářel jsem to v jednom z našich video manuálů. Pokud dáte user input, můžete do proměnné uložit email. Do systémové proměnné email. Poté tam dáte tuto funkci set email opt in. V tu chvíli, kdy toto uděláte, člověk je ve vašem emailovém listu. Můžete mu zasílat emailový broadcast. Na tuto podmínku se chci zaměřit, je velmi důležitá. Zde vidíte, jak je to nastavené. Pokud je daný člověk ve 24 hodinovém okně, přijde mu smska. Pokud není, jdeme na další stupeň. Zde se ptáme, pokud je přihlášen k emailu. Jestli ano, zašleme mu email. Pokud není, zeptáme se ho, jestli je přihlášen k smskám. Jestli ano, zašleme mu smsku.

Teď je nová funkce. Budeme schopni sms i email seznamy importovat. Což jsme doteď neuměli a rázem je vidět, že Manychat se opravdu snaží konkurovat ostatním mailovým platformám. Během pár dní na to vydám další manuál. Budete schopni emailový list z mailchimpu importovat do manychatu. Dále budete schopni pomocí flow buildera s tím pracovat. Ukážeme si, jak ten email vypadá. Každý email má předmět, nějakou před hlavičku, můžete tam vložit headline, obrázek, tlačítka, které můžou vést na flow. Dokonce by i měly. Abychom toho člověka opět dostali do 24 hodinového okna. A můžete s ním opět komunikovat pomocí messengeruu. Tohle by bylo v krátkosti o tom, jak používat multi kanálové cesty.

Nebojte se toho, je to hrozně fajn. Už teď se naučte, nebo své uživatele naučte, ať se přihlašují do svých mailových listů. Po novém roce se vám to bude hodit. Ukážu vám teď malý bonus. Takto vypadá user input, kde dáte email. To je to, co potřebujeme. Save email at system field. Dáme k tomu ještě jednu hlášku. Přihlásíme ho tady do toho pole. To je vše, co musíte udělat. To by bylo vše z dnešního video manuálu. Uvidíme se u dalšího. Mějte se krásně.