V tomto videu vám ukážu  uložení subscriberů, které máte v messenger chatbotu do vlastního publika na facebooku.

Video:

Přepis videa:

Ahoj.

V dnešním video manuálu vám ukážu jednu pokročilejší funkci. Tato funkce je velmi zásadní. Funkce uložení subscriberů, které máte v messenger chatbotu, do vlastního publika na facebooku.

Pojďme rovnou na věc. V prvním bodě je třeba udělat vlastní custom audienci – tj. vlastní publikum. Je potřeba si to publikum předpřipravit. Nesmí to být publikum z website custom audience, protože takové publikum se zpětně v manychatu nepropíše. Možná se to časem změní ale teď vám ukážu jednoduchý postup, který používám já.

Máte nějaké subscribery, např. tisíc nebo dva tisíce a chtěli byste na ně cílit nějakou reklamu. Teď vám tedy ukážu funkci, jak na ně zacílit. Zároveň to spojím s druhým návodem a ukážu vám jak přidat i staré subscribery.

Připravíme si tedy vlastní publikum. Kliknu na vlastní okruh uživatelů. Zde klikneme na soubor s údaji o zákaznících a přidáme zákazníky z vlastního zdroje. Teď musíme vytvořit prázdný, fiktivní seznam, který nám facebook neumožní jen tak vytvořit.

Používám na to menší trik. Kliknu na kopírovat a vložit. Zde si někde bokem vložíte třeba svou emailovou adresu. Aby to facebook rozpoznal. Dám CTRL-V, vložím adresu. Původ je od zákazníků a partnerů. Pojmenujeme to např. chatbot subscribers. Klikneme na další. Vidíme, že se adresa spárovala. Dále klikneme na nahrát a vytvořit.

Tohle děláme pouze proto, aby se nám předvytvořilo publikum. Pro facebook je jeden kontakt hrozně málo. Možná se to nespáruje, ale to nevadí. Vytvoří se záznam o publiku, na které poté odkážeme v manychatu. Máme vytvořeno chatbot all subscribers a teď se pojďme podívat, jak vložíme všechny lidi i zpětně.

V jednom z video manuálů jsem věnoval broadcastingu. Když pošlete v broadcastingu pouze action, ne zprávu, tak se daná akce hromadně propíše na všechny vaše subscribery. Teď si tento příklad ukážeme v praxi. Klikneme na broadcast. Zde si vyberu perform action a starting step přesunu. Poté kliknu na action a vidíme facebook custom audiences. Tato funkce je pouze v PRO účtech. Dále zaklikneme select action. V momentě, kdy si volíte účet vám vyskočí tabulka ohledně provedení ruční verifikace. Kliknete na modré tlačítko a zašlete požadavek pro testovací funkci. Tento požadavek se zašle do manychatu, který vám do 24 hodin tuto funkci zaktivuje. V momentě, kdy tato funkce bude aktivní, tak uvidíte select custom audiences. Uvidíte všechny vaše custom audiences, které máte ve svém účtu.

Vložíme si ten náš custom audience. Klikneme na save. Dále klikneme na settings. Zde můžeme vybrat subscribtion broadast. Fyzicky vašim subscriberům nic nezašleme. Budeme to zasílat pro všechny subscribery. Já zde mám v tomto segmentu asi 1000 lidí. Targeting necháme prázdný. Dále klikneme na set now. Můžeme nastavit regular push. Kliknu na sending now a broadcast jsem zaslal. Pouze broadcast s hromadnou akcí. Tímto jsem nahrál všechny své subscribery do toho custom audience.

Kdybych to chtěl udělat s novými subscribery, tak kliknu na rules a dále nový custom rule. Pojmenuju tento custom rule. Přidání nového subscribera do custom audience. Doporučuji tato automatická pravidla popisovat dlouze, ať se v tom vyznáte. Akci zvolíme identickou. Facebook custom audiences, select action. Chatbot all subscribers. Klikneme na save. A spustíme to pravidlo. Tímto krokem jsme zajistili, že všichni noví subscribeři budou vloženi do tohoto custom audience.

To je z dnešního návodu vše. Využitelnost tohoto návodu v praxi je obrovská. Dá se využít na tisíc způsobů. Uvidíme se u dalšího video návodu a mějte se hezky.