V dnešním videu vám ukážu, jak vložit na web zákaznický chat.
Video:
Přepis videa:
Čau lidi. Vítám vás u dnešního video manuálu. Dnes na téma vložení zákaznického chatu na web. Ukážu vám, jak propojit ManyChat s vašim webem.
Způsobů, jak to udělat je několik. ManyChat jde propojit vlastně s čímkoliv. S webem, blogem, facebookovou stránkou, cizí facebookovou stránkou, kampaněmi atd. Propojení s kampaněmi se dělají pomocí growth tools.
Growth tools jsou vstupní body do vašeho chatbota. Vstupních bodů můžete mít několik. Jeden pro velkoobchodní zákazníky. Druhý pro maloobchodní zákazníky. Třetí pro VIP zákazníky atd.
Pomocí vstupních bodů jste schopni diverzifikovat jednotlivé sdělení a každému uživateli může chatbot odpovědět přesně to, co má. Bude mluvit jinak s velkoobchodním zákazníkem, jinak s maloobchodník zákazníkem a úplně jinak. Opět jinak zase např. s MLM partnerem.
Člověk, který se chce stát vašim partnerem. A úplně jinak opět s člověkem, který chce u vás prostě a jednoduše pouze nakoupit. Pojďme se podívat, jak growth tools nastavíme.
Dnes budeme nastavovat tzv. customer chat. Je to chatovací okénko, které se zobrazí v rohu na webu. Když na něj člověk klikne, může se s vámi skrz Messenger povídat. Výhoda je ta, že zákazníka nemusíme dostávat z webu pryč. Tváří se to jako klasický instant messenger, který fungovali dříve.
Spousta firem je stále využívá. Smartsapp apod. Pojďme se podívat, jak to nastavíme. Klikneme na growth tools – widgets – customer chat. Teď se přepnu do okna, kde jsem si to pro vás již předpřipravil.
Growth tool jsem nazval zákaznický chat na webu. Každý growth tool spouští zprávu. Zde jsem si ji vytvořil. Mám tam proměnnou. Můj chatbot umí skloňovat do pátého pádu pro skloňování křestních jmen. Zde je oslovení. Jako alternativu můžete každého člověka přesměrovat do jakékoliv sekvence.
Můžete spustit automatickou sekvenci zpráv. Ukážeme si základní nastavení tohoto plug inu. Tento plug in, tuto možnost zákaznického chatu můžete na jistých stránkách schovat. Např. na stránce košíku, objednávky apod. Abyste člověka nerušili. Nebo můžete tento plug in zobrazit pouze na některých stránkách.
Můžete nastavit barvu, různě personalizovat. Já nastavím např. fialovou, protože web mám fialový. Nebo modrou. Nastavíte si zprávu, kterou daný uživatel uvidí, když se mu chat zapne.
Poté si to ukážeme v praxi. Můžete nastavit, pokud se to bude zobrazovat na mobilu, desktopu nebo obojí. Můžete nastavit jestli to okno bude otevřené nebo zavřené.
Jednotlivé nastavení si zkuste, je to celkem jednoduché. Důležitá věc. Abyste mohli všechny growth tools na webu používat tak musíte autorizovat stránky.
Sem vložíte název svého webu. A to je vše. Dále musíte na stránky vašeho webu přidat tento kód. Je to podobné jako když vkládáte google analytics kód. Pokud to nezvládnete sami, zvládne to váš developer. Já ten kód na webu již mám. Growth tool uložím. Načtu web. Plug in se vždy načte jako poslední. Vypadá takto. Přijdu na stránky michalfiala.cz a mám zde zákaznické okénko s danou zprávou.
Je zde tlačítko přihlásit se k messengeru. Toto tlačítko se vám zobrazí pouze pokud nejste již přihlášeni. Plug in je dost chytrý na to, že už přihlášení chtít znova nebude. Zjednodušujete tímto danému uživateli možnost komunikace.
Už se nám plug in načetl. Když rozkliknu, můžu tam něco napsat. Už komunikuju přímo s danou stránkou. Jelikož na tom chatu jsem již přihlášen, tak vám nemůžu ukázat jak se to chová, když jste úplně nový uživatel. Nicméně, jako první zpráva vám přijde ta, kterou jste si nadefinovali zde. Tato zpráva.
To je z dnešního video návodu vše.
Uvidíme se opět u dalšího. Čau.