Marketing na Instagramu – základní práce s účtem

Post Series: Jak využít Instagram k firemnímu marketingu

Instagram by původně navržen  jako mobilní aplikace (stále jí je), tudíž musíte pro jeho plné využití vlastnit mobilní zařízení se systémem Android nebo iOS. Pokud chcete Instagram spustit na PC máte následující možnosti:

  1. Instagram.com – Na této oficiální webové adrese naleznete webovou verzi Instagramu. Nicméně nelze přes ní vkládat fotky, slouží pouze pro prohlížení.
  2. Aplikace třetích stran – Kromě oficiálních stránek lze Instagram používat prostřednictvím aplikací třetích stran, které většinou přináší oproti základní webové aplikaci funkce navíc. Jednou z nejpoužívanějších je  platforma http://iconosquare.com, která krom prohlížení, komentování a likování fotek umožnuje prohlížet základní statistiky týkající se vašeho účtu. Krom této platformy, která je zdarma existují další placené nástroje, pomocí kterých lze plnohodnotně Instagram spravovat. Osobně používám nástroj Onlypult.com, který za přátelských 12$ umožní vkládát příspěvky až na 3 Instagram účty.
  3. Aplikace BlueStack – žádná z výše uvedených možností neumožňuje vkládání fotografií. Tento problém lze vyřešit tím, že na svém PC nasimulujete prostředí mobilního telefonu. Návod jak toho dosáhnout pomocí aplikace BlueStack naleznete zde.

Pro první práci s Instagramem bude stačit základní mobilní aplikace, kterou lze stáhnout na iTunes a obchodu Google Play. Instalace je jednoduchá. Musí jí zvládnout každý průměrný uživatel chytrého telefonu. Pokud nevíte jak na ni, dám Vám dobrou radu. Instagram není pro Vás! Tato sociální síť nerozděluje účty pro firmy a jednotlivce, takže žádný firemní profil nehledejte.

Při zakládání účtu vyplňte všechny informace. Odkaz z profilu je jediný funkční odkaz z Instagramu. Jelikož je Instagram mobilní aplikace, budou se v Google Anayltics tvářit návštěvy jako přímé vstupy. Pro jejich rozeznání doporučuji odkaz na Váš web oparametrovat UTM tagem. Použít můžete UTM generátor Google. Výsledný odkaz poté zkraťte pomocí zkracovače URL adres (např. bit.ly) a zkrácený odkaz vložte na svůj profil.

Pro začátek je dobré mít alespoň nějaké followery (ekvivalent fanoušků na Facebooku), proto dejte všem vědět, že jste se na Instagram připojili. Existuje mnoho způsobů. Pro inspiraci přikládám pár tipů:

  • Již při instalaci bude aplikace požadovat přístup k Vašim FB přátelům a kontaktům v telefonu. Zvažte, zda jí ho neposkytnete a nezískáte tím možnost získat první followery.
  • Poproste své kolegy, zaměstnance a rodinu, aby Vás začali sledovat.
  • Postněte info na Facebook. Příspěvek podpořte kampní cílenou mezi své fanoušky.
  • Vložte odkaz do emailového podpisu, na web prostě všude, kde je prostor a kde prezentujete svou firmu.