Návod: Jak si udržet pořádek ve zprávách po nasazení chatbota: LiveChat vs. Messenger

S nasazením chatbota přichází i několik výrazných změn, které je nutné aplikovat do podnikání samotného. Jednou z těch praktických změn je, že dříve nebo později se stane klasické prostředí Facebook zpráv (Messenger) nepřehledné. My si dnes ukážeme s jakým řešením přišla platforma ManyChat, která je lídrem na trhu. Díky platformě ManyChat si může chatbota naklikat každý a to i bez znalosti programování, ale o tom jindy.

Co je vlastně problém?

V momentě, kdy přes chatbota (vytvořeného v Manychat) pošlete zprávu vašim subcriberům, tak se veškeré odeslané zprávy zobrazí ve zprávách na vašem firemním Facebook profilu. Pokud máte ve svém chatbotovi například 1000 uživatelů, tak se ze dne na den objeví ve zprávách 1000 nových zpráv. V takovém množství zpráv snadno přehlédnete ty zprávy, kde se vaši fanoušci ptají na něco důležitého (např. jak objednat vaši službu nebo produkt).

Problémem je tedy to, že klasické rozhraní zpráv zaznamenává veškerou konverzaci a to i včetně automatických zpráv (a jejich odpovědí), které posílá váš chatbot.

Řešení: Správa zpráv v LiveChat

ManyChat myslel na všechno a proto přišel s nástrojem LiveChat, který tento problém elegantně vyřešil. Do zpráv v LiveChatu spadnou pouze zprávy, které nejsou automatické a nebo na ně neuměl chatbot odpovědět. Takže pokud pošlete pomocí chatbota zprávu na 1000 uživatelů a z toho, vám na tuto zprávu odpoví pouze 10 lidí, tak se v LiveChatu objeví pouze těchto 10 zpráv.

Konkrétní funkce a použití vysvětluji ve video návodu níže.

Video návod:

Pokud budete mít ohledně chatbotů jakýkoliv dotaz, kontaktujte mě pomocí FB zpráv, nebo napište do komentářů.