Nezapomeňte na podání žádosti k zasílání subscription message – poslední výzva do 31.12.2018 (PRODLOUŽENO)

S rozšířením Facebook Messenger chatbotů přichází i jejich zneužívání. A proto přišel Facebook, který bude tvrdě vyžadovat ruční souhlas k odesílání zpráv nekomerčního charakteru skrze Messenger. Uzávěrka podání žádosti je 31.12.2018 (před nedávnem uvedl na blogu, že termín prodlouží).

Proč je najednou nutný souhlas?

Jde o to, že dříve byl souhlas nutný pouze při schvalování aplikace (na úrovni aplikace), která zprávy rozesílá (ManyChat, Chatfuel). Nově  bude souhlas vyžadován nikoliv na úrovni aplikace, ale na úrovni Facebook stránky.

Důvod je jednoduchý. Lidé nedodržují 24 hodinové okno na rozesílání komerčních zpráv. Po uplynutí 24 hodin od poslední uživatelovi aktivity můžete posílat pouze zprávy nekomerčního charakteru(tzv. subscription message). Komerční sdělení můžete opět poslat v momentě, kdy uživatel provedl nějakou aktivitu (klik na tlačítko, přihlášení přes další growth tools apod.).

Více informací přímo od Facebooku naleznete na odkazech níže.

Co jsou to subscription zprávy

Prohlášení o změně úrovně přístupu 

Kde mohu žádost podat

Musíte být admini stránky. Jděte do nastavení stránky -> Platforma Messenger a po mírném seskrolování uvidíte pole pro odeslání žádost.

Žádost schvalují lidé, nikoliv automat. Buďte tedy zdvořilí. Kladné vyřízení bude v budoucnu velká konkurenční výhoda. Dostal jsem schválení, ať byla žádost podána v českém nebo anglickém jazyce. Většinou se při podání řídím jazykem, v jakém je stránka. Většina z nás bude žádat o souhlas se zasílání zpráv (viz obr. níže)

Musíte podat žádost tak, aby bylo jasné, že nekomerční zprávy jsou užitečné pro vaší komunitu a mají pro ně hodnotu. Dále uvádím pár vzorů žádostí. Berte je jako inspiraci. Nekopírujte je!

Vzory – eshop s rukodělnými produkty z Asie:

Podrobnosti:
Věříme, že Bali je jednou z nekrásnějších destinací na světe. Proto z této oblasti dovážíme autorskou modu a šperky. Dále pak informujeme naše sledující o zajímavých místech a tipech na cestování. K této formě komunikace bychom chtěli využít platformu Facebook Messenger. Zprávy nekomerčního charakteru informující o zajímavých novinkách, článcích a zápiscích z cest bychom chtěli zasílat maximálně 1x za týden.

Příklad 1:
Sopka Agung nyní nejeví známky aktivity. Podívejte se na nejnovější fotky přímo z místa. Více se dozvíte na našem webu.

Příklad2:
Napsali jsme pro vás článek o módních doplňcích a trendech, které k nám proudí z Asie. Inspirujte se. Více informací naleznete na našem webu.

[vcex_divider style=”solid” icon_color=”#000000″ icon_size=”14px” margin_top=”20px” margin_bottom=”20px”]

Podrobnosti:
Pomáháme mladým rodinám k vlastnímu bydlení. Pomocí platformy Messenger edukujeme mladé lidi, kteří mají zájem o vlastní bydlení v oblasti finanční gramotnosti, pozemkového servisu a stavebních povolení. Věříme, že každý má právo na vlastní bydlení a možnost získávat aktuálních informací v oblasti bydlení je jednou z cest. Prostřednictvím platformy Messengrem informujeme o novinkách u nás na blogu, novinkách v oboru a článkách v nezávislých médiích. Všechny zprávy jsou nekomerčního charakteru.

Příklad 1:
Sledujte dnes od 20.30 naše televizní vysílání. Budeme odpovídat na nejčastější dotazy ohledně nákupu vlastního pozemku. Budeme rádi, pokud se zapojíte do diskuze i vy.

Příklad 2:
Sepsali jsme 11 věcí, na které je nutné se zaměřit před stavbou vlastního bydlení. Více informací naleznete u nás na webu.

Co se stane, pokud souhlas nedostanete?

Facebook zatím o tom moc nemluví, ale pravděpodobně nebudete schopni zasílat zprávy (broadcasting v Manychat) lidem, kteří neprojevili za posledních 24 hodin žádnou aktivitu. K těmto lidem se dostanete pouze pomocí „Sponzored message“, kterou vytvoříte ve svém reklamním účtu.

Na druhou stranu se vyčistí prostředí od všech spammerů, kteří Messenger zneužívají. Naopak pro ty, kteří dělají Messenger marketing správně, se vyčistí hrací pole.