Případová studie: Jak využít chatbota v offline světě – veletrhy, restaurace, kamenné prodejny

S blížícími se Vánocemi přichází i sezona veletrhů, výstav apod.. Dnes si ukážeme, jak k zlepšení výkonu (nárůst tržeb, sběr kontaktů) využít Messenger chatboty. V roce 2019 se chatboti budou skloňovat více než kdykoliv předtím, takže pokud jste úplný začátečník začněte s četbou příručky níže.

Chatboti v offline světě

Provázání online a offline světa je klíčem k úspěchu – to není žádnou novinkou. Platformy Facebook Messenger a ManyChat (nejrozšířenější nástroj na tvorbu chatbotů – bez programování) jsou optimálním řešením. Propojení onlinu s offlinem funguje jednoduše.

Představte si, že sedíte ve své oblíbené kavárně, přes mobil si cvaknete Messenger kód (příklad níže na obrázku) a do mobilu vám přijde heslo na wifi včetně speciální nabídky pro dnešní den.

Vlastní zkušenost vám dá za tisíc slov. Níže jsem připravil rychlý video návod (28 sekund), jak Messenger kódy fungují. Pokud čtete tento článek z mobilního zařízení, tak klikněte na tento link (nejprve si prohlédněte návod níže) a stane se to samé, jako když byste si vyfotili kód výše.

Co na to říkáte? Síla chatbotů a jejich použití je neuvěřitelné, že?

Příklady použití v offline světě

Stánek na festivalu

Na pultu svého stánku budete mít vytištěný Messenger kód s výzvou k akci. Např. vyfoťte si kod a získejte v našem kole štěstí slevu na nákup. Uvidíte, jak se vám před stánkem začnou štosovat lidé a hrát si s telefony.  A zkušení prodejci vědí, že plný stánek znamená zákazníky (viz. případová studie níže).

Zákaznický klub

Pryč je doba vyplňování zákaznických kartiček na prodejně. Dejte lidem k dispozici kód, po jehož vyfocení automaticky vstoupí do klubu. Pomocí chatbota na vstup do klubu navážete akce, slevy a automatické zprávy. V kreativitě se meze nekladou.

Kavárna, restaurace

Není nic jednoduššího než mít na stole stojánek s tajnou nabídkou. Stačí pouze vyfotit Messenger kód a hostům přijde do telefonu speciální voucher.

No a co teprve objednání pomocí Messengeru? Proč ne. Přijdete do kavárny, pomocí Messengeru si objednáte svou oblíbenou kávu a servírka vám ji rovnou přinese. Science fiction? Ani ne. Spíš jen pár hodin práce :).

Kamenná prodejna

Máte zrovna zavřeno? Dejte zákazníkům možnost vyfotit si přes výlohu váš kód a přes Messenger se jich zeptejte, jak jim můžete pomoci a navažte obchodní komunikaci.

Případová studie – desítky nových členů v zákaznickém klubu a kolo štěstí na festivalu

Teorie je jedna věc, ale praxe naprosto odlišná. Rozhodli jsme se tedy chatbota na festivalu vyzkoušet na vlastní kůži a výsledky byly ohromující.

Co použití chatbota přineslo:

  • Desítky nových členů v našem zákaznickém klubu (možnost prodeje i mimo festival).
  • Chumel před stánkem – návštěvníky festivalu to neuvěřitelně bavilo. Nikdo takovéto použití Messengera neznal. Lidé si navzájem ukazovali výhry, točili kolem štěstí a hrozně se u toho bavili.
  • Odlišení se od ostatních – souvisí s bodem výše. Velké automobilky používají na veletrzích vnadné slečny, my jsme použili chatbota.
  • Zvýšení prodejů -tato metrika se těžce vyhodnocuje, jelikož nevíme, kolik bychom utržili, kdybychom akci s chatbotem neměli. Nicméně lidi hodně využívali akce z kola štěstí a věřím, že mnozí by jinak nenakoupili.

 

Co bylo k realizaci potřeba (veškeré materiály přikládám níže):

  1. Cedule s výzvou (níže na obrázku) – vyfoťte si ji dle návodu výše a spustí se vám kolo štěstí.
  2. Založen účet v aplikaci ManyChat a vytvoření jednoduché sekvence – také přikládám níže. Sekvenci si můžete volně zkopírovat do vlastního chatbota.

Cedule s výzvou:

Schéma chatbota (kliknete na preview a vyzkoušejte si kolo štěstí v Messengeru):

A co vy? Máte již první zkušenosti s chatboty? Těším se na vaše komentáře.