Pro ty, kteří slyší tento název poprvé si vypůjčím definici přímo z oficiálního webu [1] “Instagram je rychlý, hezký a zábavný způsob, jak se podělit o zážitky s přáteli a rodinou.” Jedná se o jednu z nejmladších sociálních sítích (vznikla v roce 2012), ale dle mého soudu o jednu s největším potenciálem. Mark Zuckeberk měl nejspíš stejný názor, když kupoval v roce 2012 tuto sociální síť s nulovými příjmy v přepočtu za neuvěřitelnou 1 000 000 000 Kč. Dnes má Instagram mnohonásobně vyšší hodnotu.

Moje definice je jednoduchá: Instagram je sociální síť založena na sdílení fotek a vizuálním obsahu obecně. Není komerčně založená a lidé se na ní chodit bavit. Právě díky druhé části této definice jsem se rozhodl využívat Instagram pro podporu podnikání svých klientů. Důvody jsem sepsal níže.

Vizuální obsah – marketing budoucnosti

Samotné texty jsou dnes již minulostí. Pokud chcete zákazníka zaujmout používáte obrázek. Teprve poté, když ho zaujme, máte šanci, že si přečte Vaše sdělení.

Obrovská aktivita uživatelů

Ve srovnání s jeho starším bráchou Facebookem (4,2 milionů uživatelů v ČR) má Instagram mnohonásobně méně uživatelů. Do dnešního dne je to zhruba 100 000 v ČR. Nicméně aktivita této skupiny je mnohonásobně vyšší než u Facebooku. Podle výzkumné agentury Forrester jsou uživatelé Instagramu 58x aktivnější než na Facebooku a 120x aktivnější než uživatelé Twitteru [2]. Samozřejmě záleží na oboru, pro který chcete propagaci na Instagramu využít. Obecně by se dalo říct, že více sexy a cool ( např.prodej vtipných triček) témata budou dosahovat lepších výsledků než témata konzervativnější (výroba CNC strojů).

Větší dosah sdělení k Vašim fanouškům (followerům) -> lepší výsledky

Tím, že zatím není Instagram zahlcen tolika příspěvky, nemusí je tolik filtrovat. Ve srovnání s Facebookem, kde jste pracně sbírali fanoušky (ne že by bylo zvýšení počtu fanoušků tím správným cílem) a ve finále vidělo Váš příspěvek pouze malý zlomek této skupiny, je dosah na Instagramu mnohem vyšší. Stačí jen nalézt na Instagramu svou cílovou skupinu, získat si její srdce a máte vyhráno.

Staňte se průkopníky ve svém oboru

Na Instagramu není Vaše konkurence. Alespoň v takové míře jako na Facebooku. Facebook má dnes každý. Některé firmy dělají marketing na něm lépe, některé hůře. Ale faktem je, že pokud vyberete svých 10 největších konkurentů, tak 9 z nich bude účet na Facebooku mít. Ale kolik z nich praktikuje marketing na Instagramu? Nevím, zkuste je najít pomocí této aplikace a přesvědčte se sami, že jich bude mnohem méně. Možná nevidí v Instagramu potenciál, jejich chyba a Vaše výhoda. Získejte své místo na této sociální síti, dříve než se o to pokusí konkurence. Za rok může být situace naprosto jiná. S raketově rostoucím počtem uživatelů Instagramu (viz. obrázek [3]), roste i jeho potenciál.

 

Počet uživatelů Instagramu.

Počet uživatelů Instagramu.

 

Pokud nevíte jak s Instagramem začít, ozvěte se a možná nalezneme společnou cestu.

[1] http://www.instagram.com

[2] http://blogs.forrester.com/nate_elliott/14-04-29-instagram_is_the_king_of_social_engagement

[3] http://www.statista.com/statistics/253577/number-of-monthly-active-instagram-users/