Shrnutí: Proč (ne)používat Facebook zákaznický chat na vašem webu?

Je tomu pár měsíců, kdy Facebook uvolnil velkou novinku a to možnost vložení zákaznického chatu (přes Facebook Messenger) na webové stránky . V tomto článku si shrneme hlavní výhody a nevýhody, které Facebook Messenger zákaznický plugin má.

Výhody Facebook zákaznického chatu

Začneme nejprve výhodami, jelikož jich vidím více než nevýhod.

  1. Větší procento využití ze stran návštěvníků – Zákaznický chat jsem měl možnost testovat a ze statistik jednoznačně vyšlo, že konverzaci navázalo větší procento lidí než u klasického “kecálka”. Je to dané hlavně tím, že platformu Facebook Messengeru v ČR denně využívají milióny uživatelů. Pokud některý z uživatelů nalezne na webu tolik známou ikonku, je pro něj jednodušší konverzaci zahájit. Na druhou stranu vždy záleží na cílové skupině webu. Pokud budete mít většinu návštěvníků, kteří nemají Facebook, tak bude lepší zůstat u starého messengeru.
  2. Uživatel se nemusí identifikovat – Jelikož většina uživatel zůstává na Facebook stále přihlášena, tak není potřeba pro zahájení konverzace vkládat žádný email nebo jméno. Pro firmu je zároveň velmi přínosné, že okamžitě zná uživatelský Facebook profil včetně veřejných informacích. Při troše kreativy a snahy můžete díky tomu nabídnout návštěvníkovi relevantnější odpověď.
  3. Instalace trvá méně než 5 minut – Vygenerování pluginu je velmi jednoduché a nepotřebujete k tomu žádného programátora. Učiníte tak v nastavení stránky v sekci Platforma Messenger. Vygenerovaný kód vložíte jednoduše na web podobně jako Google Analytics.
  4. Žádné dodatečné náklady – Facebook zákaznický chat je naprosto zdarma. Nevznikají vám tedy žádné dodatečné měsíční náklady.
  5. Veškeré konverzace zůstávají uloženy v Messengeru – Facebook neustále prostředí zpráv vylepšuje. Zprávy již můžete štítkovat, delegovat na jednotlivé správce a editory apod., což vaše zákaznická podpora jistě ocení.
  6. Budoucí využití kontaktů – Všechny, kteří s vámi zahájili konverzaci, můžete v budoucnu oslovit pomocí spoznorované zprávy (přes Správce reklam).
  7. Budování komunity pomocí Messenger botů -Pokud máte vlastního chat bota, může být tento plugin dalším nástrojem pro růst vašich sledujících.

Nevýhody Facebook zákaznického chatu

  1. Vaše cílová skupina nemá Facebook – Toto je největší nevýhoda zákaznického chatu. Pokud návštěvníci webu Faacebook nemají, tak si 100% nebudou zařizovat účet kvůli tomu, že se potřebují na něco zeptat.
  2. Lepší statistiky specializovaných softwarů – Většina nástrojů má propracovanější statistiky. Od Messengera žádné velké statistiky nečekejte.

Závěr si musí udělat každý sám. Pro ty z vás, kteří mají mladší cílovou skupinu stojí určitě Messenger chat za vyzkoušení. Pokud očekáváte od chatovacího softwaru nějaké propracovanější funkce, poohlédl bych se po profesionálnějším řešení.