Popis:
V dnešním video návodu vám ukáži, jak se po 24 hodinách od přihlášení nového subscribera zeptáte, zda a jak často chce uživatel dostávat novinky. Jak jinak než automaticky. Jednou nastavíte a pak vše běží samo.

Použití: Vždy, když se vám do chatbota přihlásí nový subscriber.

Obrázek/video:

Ukázka sekvence:

Přepis titulků z videa:

Čau lidi. Vítám vás u dnešního video manuálu. Dnes se budeme bavit o novinkách a chatbotech.

Většina lidí, kteří začínají s Messenger marketingem dělá chybu, že do svého chatbota dostane jisté množství subscriberů a poté je bombarduje broadcastingama, novinkami a mnohdy zprávami, které nejsou vyžádány.

Výsledek je poté ten, že se lidé odhlásí, nahlásí vaši stránku, chatbota a celé to je špatně. Nemá to s Messenger marketingem nic společného.

V dnešním návodu vám ukážu, jak nastavit praktickou sekvenci, která po 24 hodinách od doby, kdy se člověk stane subscriberem daného uživatele zeptá, zda chce dostávat novinky a popř. i jaký typ novinek a v jaké frekvenci.

Pojďme se na to podívat v praxi. Nejdřív je potřeba nastavit základní sekvenci. Sekvence získání souhlasu.

V mém případě ta sekvence vypadá takto. Na začátku je smart delay. To znamená, že tato sekvence se spustí a potrvá jeden den, než se začnou tyto zprávy zobrazovat.

Později vám vysvětlím proč. Sekvence vypadá celkem jednoduše. Můj chatbot umí skloňovat do pátého pádu, takže zpráva bude vypadat takto. Zde si všimněte toho textu. Neptám se, zda chcete, ale rovnou jak často.

Otázka je položená trochu jinak. Snažím se o to, aby uživatel vůbec nepřemýšlel, zda zprávu chce dostat. Počítám s tím, že chce. Zeptám se ho rovnou na frekvenci. Komunikuji to trochu lépe.

Neptám se např. ano chci dostávat, nebo ne. Mám zde tlačítka typu nastavit frekvenci, nezajímají mě návody a odhlásit odběr. Pokud člověk vybere možnost, že ho návody nezajímají, tak si ho otaguju a později mu stejně nějakým stylem řeknu, ať se odhlásí, protože to, co dělám já a můj chatbot Albert jsou primárně informace o Messenger marketingu. Pokud o ně uživatel nemá zájem, tak je v tomto chatbotu zbytečně.

Radši uživatele odhlásím, než ho tam mít pouze uloženého. Snažím se, aby má databáze byla kvalitní. Tuto sekvenci jsem teď spustil. Proto zde mám pouze pár čísel. Je vidět, že úspěšnost již je 25%. 18% lidí má zájem. 8% se odhlásilo. 0% zatím nezajímá návody. Možná se zdá, že 8% je hodně. Já jsem za to rád. Vůbec mi to nevadí. Ta sekvence byla spuštěna na nové followery. Bylo to na lidi z marketingových kampaní. Zatím pouze vstřebali obsah, který jsem jim zaslal. Pro mě je to dobrá zpětná vazba.

Neměli byste ve své databázi chtít uživatele, kteří tam nechtějí být. V každém broadcastingu dávejte tlačítko odhlásit. Chtějte, aby se odhlásili ti, kteří zvažují, zda vás chtějí, nebo nechtějí sledovat. V některých z dalších videí si ukážeme, jak automaticky čistit databázi. Mám nastavenou automatickou sekvenci, kdy po určité době smažu lidi, kteří mě nesledují.

Zde jsem vám ukázal tuto sekvenci. Pokud uživatel chce nastavit frekvenci, tak se zde ptám, jak často  chce zprávy. Každé tlačítko ukládá danou hodnotu do custom fieldu. Do proměnné. V momentě, kdy zasílám broadcasting, tak filtruji podle této proměnné. Ještě dělám malou nástavbu. Pokud chce uživatel zaslat novinky na email, tak email zadá a mě se uloží do mailchimpu nebo smartemailingu.

Záleží, jaký nástroj používáte. Zde spouštím Integromat. Jak tuto sekvenci spustit ihned poté, co se uživatel přihlásí do chatbota? Automatickým pravidlem. Automatizace – rules. Kliknete na nové pravidlo. Buď dáte new subscriber a ta sekvence se spustí ihned poté, co se uživatel přihlásí. Spustí se sekvence Novinky – Follow up: Chcete dostávat pravidelné novinky? Zároveň uživatele otaguju. Abych věděl, že jsem mu zaslal tuto follow up zprávu.

Ale dělám to celé trochu jinak. Nepoužívám zde možnost new subscriber. Používám date time based trigger. Spouštěč založený na čase. Mám to nastavené tak, že se to spustí minutu po přihlášení uživatele do chatbota. Nechci uživatele ihned bombardovat. Také si tím hlídám, že daný uživatel není již odhlášen. Kdyby se daný člověk odhlásil a znova přihlásil, tak už tuto zprávu znova nedostane. To mi hlídá tento tag. To je celé kouzlo dnešního návodu.

Vyplývají z toho tři věci. Čistěte neustále svou databázi. Říkejte lidem, ať se odhlásí. Nabízejte jim tuto možnost. Snažte se vybudovat dojem, že vlastně nepotřebujete, aby vás sledovali. Mějte radši 10 kvalitních uživatelů, než 20 nekvalitních. 10 kvalitních lidí je mnoho cennější. Bude vás méně stát ManyChat. Budete mít lepší rating.

Budete mít lepší pocit z toho, že vás lidé neodsuzují. Když děláte masivní kampaně, tak se to stává. Nějaké kampaně dělám např. na mého chatbota s Albertem. Dostávám tam hodně lidí, kteří tam chtějí být jenom tak napůl. Stáhnou si e book a poté jim nabídnu variantu odhlášení. Pomocí této sekvence. Proto tam bylo 8%.

Druhý důvod je ten, že máte souhlas od lidí. Jste krytí. Zároveň umíte nastavit frekvenci zpráv pro vaše uživatele. Ti, které to opravdu zajímá, dostanou mnoho zpráv, návodů atd. Ti, kteří chtějí zprávu jenom zřídka, tak dostanou týdenní nebo měsíční souhrn. Zároveň tato sekvence demonstruje, jak propojit MailChimp a ManyChat stránku.

O tom jsme se bavili v minulém návodě. V některém z příštích návodů vám ukážu, jak automaticky čistit databázi. Abyste měli pouze kvalitní kontakty.

Dnes jsme si ukázali, jak používat automatické pravidlo. Rozhodně je používejte. Je to velmi silný nástroj a ušetří vám spoustu času a peněz. Mějte se krásně a uvidíme se u dalšího video manuálu zase za týden.

Čau.