Popis:
Dnes si ukážeme, jak si vložit nového subscribera do Facebook publika, které můžete následně využít ve Facebook reklamě.

Použití: Nejčastější využití bude ve vylučování z reklamní sestavy např. z reklamy, která má za cíl nové subscribery.

Obrázek/video:

Ukázka sekvence:

Přepis titulků z videa:

Čau lidi. Vítám vás u dnešního video manuálu. V dnešním díle Messenger marketingu v praxi si ukážeme, jak propojit Manychat, resp. vaše publika v manychatu s publikama která máte ve facebooku. Ti z vás, kteří mě sledují nebo se pohybují okolo manychatu a messenger reklamy obecně tak vědí, že ManyChat a chatbot je pouze jistá část vašeho komunikačního mixu. K tomu, abychom tam dostali lidi, je třeba použít facebookovou reklamu. Ti z vás, kteří již dělali facebookovou reklamu nebo četli nějaké manuály ať už ode mě nebo kdekoliv, tak vědí, že pokud cílíte například na zákazníky webu či e shopu, tak první co v té akviziční reklamě máte udělat je vyloučit stávající zákazníky. Důvod je jednoduchý. Proč byste cílili na vašeho zákazníka v akvizici, když už zákazníkem je. Máte například v akviziční kampani nějaký slevový kód a nechcete tím naštvat vaše stávající zákazníky. Pokud cílíte na nákup na e shopu, většinou vylučujete již zákazníky e shopu. Pokud máte kampaň, která má cíl přilákat nové subscribery do vašeho chatbota, je ta situace obdobná. Nechcete cílit na uživatele, kteří již jsou vašimi subscribery.

Již je máte v chatbotu uložené a komunikujete s nimi. Jim nechcete zobrazovat reklamu ať kliknou a vstoupí do vašeho chatbota. Už tam jsou. Otravovali byste je. A zbytečně utrácíte na ně peníze za reklamu. V tomto návodu si ukážeme dvě základní věci.

První : Jak přidat nového subscribera do vašeho vlastního custom audience. Do vlastního publika na facebook messengeru. Druhá věc : jak tam přidat také stávající subscribery, které již máte v chatbotu. Pojďme na to. První věc, kterou musíte udělat, je mít připravené nějaké publikum. Postup je celkem jednoduché. Již jsem jednou vytvářel manuál. Najdete ho u mě na blogu, ale připomenu to i teď. Dáme create audience (vytvořit publikum), vlastní publikum, nahrát emailový list. Nejjednoduší řešení pro naše účely je customer file. V češtině nahrát uživatelský list. Vložíte tam email,jméno a dáte vytvořit. Zde si nahrajete nějakou tabulku, kde bude jeden email a jedno jméno. Nejde nám ani o jméno ani o ten email, teď to je zkoušíme. Pokud byste toto chtěli více rozebrat, najdete to u mě v tom návodu na blogu. Klidně vám ho pošlu zde do komentářů. Dále dáme next a vytvoříme publikum. Tím pádem nám vznikne zde nějaký chatbot subscribers publikum, které je zatím prázdné. Je tam ten jeden email, který jsme tam nahráli. Minimálně jeden, klidně i svůj email tam nahrajte. Je důležité, aby facebook provedl tu akci nahrávání. Publikum tedy máme.

Teď zpět do manychatu a ukážeme si, jak nastavíme automatické pravidlo, které u každého nového subscribera vloží do tohoto publika. Já už to pravidlo mám ale vytvořím ho znovu. Ať to vidíte v praxi. Dáme custom rule, trigger bude new subscriber. Spustí se nám vždy, když přijde nový subscriber. A k té akci, která se má stát si zde vybereme facebook custom audiences. Je možné, že vy tuto funkci nebudete mít. Je to pouze pro verzi pro. Momentálně zde manychat verifikuje, jestli mám souhlas používat facebook custom audiences. Na vás zde možná vyskočí nějaké tlačítko “zažádat o souhlas” a budete čekat 24hodin, než dostanete souhlas. Já už ten souhlas mám. Zde si vytvoříte svůj účet. Teď si najdeme to publikum. Zde vidíme, že máme custom audiences all subscribers. Nenabízí nám to website custom audiences. To by byly remarketingová publika.tNabízí nám to pouze ty, které jsou zvolené jako vlastní publika z našeho vlastního seznamu, který jsme si vyvořili. Ten seznam je zatím prázdný. Teprve ho budete naplňovat. Pomocí funkce, kterou si teď nastavíme.

Dáme chatbot – all subscribers – save. Máme nastavené základní pravidlo. Co se vlastně stane? Stane se to, že pokud přijde nový subscriber, tak ManyChat uloží daného subscribera do custom fieldu. Pravidlo spustíte, dáte start a je hotovo. Já ho vymažu ať me zde nezavází. Již ho mám nastaveno dlouho. To je vlastně vše. Jak teď ověříme, jestli vše funguje? Jednoduše. Vrátíme se zpět do facebook publik a klikneme zde na na detail toho našeho ublika. Vidíme tam aktivity. Added 1 row znamená přidán jeden záznam. 22.5 ve 2:48. To znamená, že přibyl subscriber. Toto jsou jednotlivý subscriberi, kteří se přidávají a plní se toto publikum.

Toto je super. Umíme přidávat nové uživatele. Ale co se stane, když už máme svého chatbota a chceme zde přidat i ty uživatele, které máte z historie? To je velmi důležité. Je důležité mít ty data konzistentní. Uděláme to jedním trikem. Již jsem ho také několikrát ukazoval. Použijeme broadcasting. Dáme broadcast – new broadcast. Dáme perform action. Zde si vybereme to naše facebookové publikum. Zde si najdeme ten náš účet. Dále si najdeme naše publikum a dáme save. Dálé dáme starting step zde. Co jsme teď udělali? Vytvořili akci, kterou to vše začíná. Je zde starting step. Není tam žádná zpráva. Teď pošleme broadcasting na všechny uživatele. Spustí se pouze tato akce a všichni se přidají do toho našeho seznamu. Custom audience. Ale fyzicky jim žádná zpráva nepřijde. Tohle je způsob, jak pracovat se starými uživateli, které máte ve svém chatbotovi.

To by bylo z dnešního video manuálu všechno. Budu se těšit na dotazy a uvidíme se přístí týden opět u dalšího manuálu.

Mějte se hezky, ahoj.