Popis:
Dnes si ukážeme, jak vytvořit pokročilé statistiky v ManyChatu.

Použití:

Nejčastější využití bude především ve spojistosti s vyhodnocováním výkonnostního marketingu a zákaznických trychtýřů.

Obrázek/video:

Přepis titulků z videa:

Čau lidi. Vítám vás u dnešního video manuálu Messenger marketing v praxi. Dnes jsem celému dílu udělal tzv. předvoj oproti klasického screencastu. Bude to dnes trochu složitější. Pro pokročilé uživatele. Vysvětlím vám, proč se to celé dělá. Dnes se budeme bavit o statistikách a o tom, jak vytvořit pokročilé statistiky v manychatu. ManyChat je super nástroj, funguje výborně, má výborné funkce. Bohužel má i jednu malou nevýhodu. Nedokáže měřit statistiky v souvislosti na časové období. Co to znamená? Ze systémů, které používáme pro marketing jsme zvyklí, že máme statistiky a můžeme si filtrovat například datum od 7.3 do 10.3 a on nám řekne jaká je návštěvnost. Nebo jakákoliv jiná metrika. Díky tomu jsme schopni měřit nějaký vývoj v čase. ManyChat nám bohužel dává pouze poslední hodnotu. Řekneme si na příkladu. Vytvoříme flow stažení ebooku, posíláme reklamu a vidíme kolik lidí si stáhlo ebook. Vidíme, kolikrát se spustilo to flow. Ale už nevidíme kolikrát se stáhnul v minulém týdnu, v tomto týdnu, nebo např. před 3 týdny. Ukážu vám jednoduchý nástroj, který jsem vytvořil pomocí integromatu.

Propojil jsem ManyChat a Integromat a díky tomuto propojení budeme schopni do google tabulky vkládat každý den informace o statistikách, které chceme sledovat. Vytvářet nějaké grafy atd. Optimální využití jsou zákaznické funnely. Připravil jsem si fiktivní funnel s nějakými čísly, kde mám stažení ebooku, všichni lidi, kteří si ebook stáhli. Každý den zapisuje kolik lidí si ebook dočetlo do konce a kolik lidí se přihlásilo na kurz. Výsledek bude jednoduchý graf. Velmi důležitá věc. Vidíte, jaký to má vývoj v čase a i zpětně. Můžete to porovnávat s kampaněmi. Teď se přepnu na screencast.

Pojďme se podívat, jak to vypadá v praxi. Tento návod není úplně pro začátečníky. Je poměrně komplexní a složitý. Vše proberu krok po kroku. Pokud budete mít dotazy, napište mi cokoliv do komentářů. Složitost je převážně v tom, že budeme využívat funkce, které nejsou standardně integrovány. Ani v integromatu. Musíme si pomoct jinak. To vám ukážu. Propojíme tři základní systémy. Integromat, Google tabulky a ManyChat. Krok číslo 1. Musíme si vytvořit tzv. bot fieldy. Bot fieldy jsou proměnné na úrovni chatbota. Nikoliv na úrovni jednotlivého uživatele. Dále je musíme něčím naplnit. Jedná se nám o statistiky a bude se jednat o statistiky tohoto typu. Našim cílem je, abychom vytvořili podobnou tabulku, ze které poté můžeme v Google dokumentech vytvořit tyto grafy. Dle nějakých zákaznických funnelů, kde vidíme, jak nám uživatel jde od stažení příručky až po přihlášení na webinář. Tyto čísla jsou fiktivní. Nekoukejte na ně. Jsou zbytečná. Abychom docílili takového grafu, vytvořili jsme si tabulku. Pokud bychom chtěli vidět graf, který ukáže kolik lidí každý den otevře ebook, vytvořili bychom tento graf. Podobných grafů můžeme udělat spoustu. Jde o to, že jsme dostali data do Google tabulek na úrovni jednotlivých dnů. Každý den se mi zde zapíšou aktuální data. To je nesmírně důležité. Data můžeme dále exportovat do data studia atd. Jde s tím pracovat svobodně. Data máme v tabulce.

Jak jsme toho docílili? Krok č. 1 jsem již zmínil. Museli jsme vytvořit bot fieldy. Příručka dotčena do konce. Příručka zobrazena. To jsou ty data, která se nám zde každý den plní. Dále jsem musel vytvořil flow, která ty data bude každý den zapisovat. Flow vypadá celkem jednoduše. Zde ho vidíte. Vytvořil jsem novou flow. Nepoužil jsem v něm zprávu. Pouze prvek perform action. První prvek perform action ukládá data do tabulky. Příručka dotčena do konce. Ještě zde mám pomocnou příručku, která zobrazí dnešní datum. Tento sloupec. Aby to vypadalo hezky. To je pomocný sloupec. Můžete ho mít, ale nemusíte. Toto okno znáte. Klasické okno, kde vyplníte Google tabulku. Zde namapujeme sloupce. Hotovo. Jelikož nás zajímají denní statistiky, je třeba vše každý den vynulovat. Navazuje tedy druhá flow, kdy jednotlivé příručky vynulujete. Zde ještě bude příručka toho webináře. Já ji plním z jiného zdroje. Postup by byl úplně stejný. To bychom měli základní flow, kterou musíme spustit každý den. Teď přicházíme k prvnímu problému. Jak udělat, abychom každý den o půlnoci spustili tuto flow. ManyChat tuto funkci nemá. Dělal jsem různé pomůcky a prostě to nejde. Šáhneme po integromatu. Integromat má mimo jiné funkci, že když nastavíte nějakou flow, můžete nastavit, jak často se bude spouštět. Nastavíme si denně. Tímto jednoduchým flow v integromatu uděláme to, že každý den ve 23:59 spustí tuto flow. Nejdříve vytáhne z manychatu údaje o jednom uživateli. To je velmi důležité. Celý ManyChat a celý Integromat se vždy vztahuje k jednomu uživateli. Nikoliv k celému chatbotovi. To je ta berlička. Tomuto uživateli spustí tuto flow. Ta flow je zde. Vysvětlím tu berličku. Pokud propojujete Integromat a Manychat, vždy Integromat chce ID nějakého uživatele, kterému má zaslat dané flow. Což je docela nepraktické. Nevíte, jaké uživatele v manychatu budete mít a které ne. Já jsem to vymyslel tak, že jsem přihlášen ve svém chatbotovi a každý uživatel má své ID. To je to ID, které chce Integromat. V prvním kroku Integromat chce ID uživatele, kterému bude zasílat dané flow. Vložil jsem tam svoje ID. Můžete to vyřešit i tak, že pokud jste sami subscriberem vašeho chatbota, nebo si vytvoříte fiktivní profil, který tam vždy zůstane. Je velmi důležité, aby byl vždy subscriberem. V momentě, kdy nebude, flow přestane fungovat.

Krok č. 1 – vytvořit uživatele. Nebo přesměrovat na sebe. Zde je subscriber ID. Udělal jsem ještě jednu věc. Zde plním tuto textovou proměnnou datum. Pomocí tohoto vzorce jsem naplnil každý den proměnnou Dnes_text s aktuálním datem. Nepovinný krok. Nemusíte jej dělat, ale můžete. Zajímavý je pro nás druhý krok. Send a flow. Kliknete na ManyChat – send flow. Musel bych to připojit do datového toku. Otevřu nastavení a určím si propojení. Musíte mít propojení se svým vlastním chatbotem přes API. Teď to po nás chce to subscriber ID. Chce tu flow zaslat někomu. Zde vložím svoje ID. To jsem našel zde. Chce to ID daného flow. ID každého flow najdete jednoduše. Zkopírujete tuto část. To ID vložíte sem. Teď máme nastaveno spouštění každý den ve 23:59. Klikneme na ON a běží to. Co se teď stane? Je 23:59, spustí se nám Integromat. V tomto prvku Integromat ví, že jsem mu podstrčil ID nějakého uživatele. To jsem já. Můžete to být vy, nebo jakýkoliv fiktivní profil. Naplní proměnnou datem a zašle uživateli (mě) tuto flow. Jelikož tato flow obsahuje pouze prvky typu perform action, které fyzicky neodešlou žádnou zprávu, stane se to pouze na pozadí, tak ani nepoznám, že mi každý den o půlnoci chodí zpráva. Můžete to prakticky nasměrovat na jakéhokoliv uživatele. Ale u vás je jistota, že budete dlouhodobým subscriberem vašeho chatbota. Spustí se tato flow a uloží se. Webinář, jak jsem již řekl předtím, čerpám z jiného zdroje. To teď není důležité.

Tyto prvky se vynulují. Toto probíhá každý den. Každý den se tedy proměnné nasbírají. Otevření příručky, dočtení do konce, přihlášení na webinář. Následně se vynulují. Takto to funguje každý den. Pomocí tohoto jednoduchého postupu jsem ukázal statistiku. Obrovská přidaná hodnota. Je to funkce, která v integromatu chybí. Jak spouštět denní flow. Pomocí této berličky s ID uživatele můžete zapisovat do CRM systémů. Můžete dělat cokoliv. To by bylo z dnešního manuálu vše. Byl trochu složitější, nicméně pokročilejší. Je to pokročilá funkce, která vám ušetří hodně práce a v momentě, kdy děláte nějaké kampaně na stažení ebooku, přihlášení na kurzy, objednávky schůzek, můžete pomocí propojení těchto 3 nástrojů vše měřit. V závislosti na čase. Nikoliv pouze na poslední hodnotě.

Ještě ukážu, co myslím poslední hodnotou. U každého flow, které máte je pouze informace kolikrát byla flow spuštěna. Zde by bylo třeba 300 stažení ebooku a to je vše. Zítra tam bude 305, pozítří 310 apod. Pozítří už nebudete vědět, co tam bylo předevčírem. Nemáte zpětnou hodnotu v čase. Pokud budete zapisovat do takovéto tabulky, máte. To bude dnes ode mě vše.

 

Uvidíme se v neděli u živého vysílání. Nebo u dalšího video manuálu. Mějte se krásně, ahoj.