Popis:
Chatbot by měl být váš asistent a šetřit vám především čas. Co ho takhle naučit plánovat schůzky? Vše jsem nahrál do jednoduchého návodu.

Použití:

Při sběru leadů, customer care apod.

Obrázek/video:

Přepis titulků z videa:

Čau lidi, dnes vám ukážu věc, která vám v budoucnu ušetří hodně práce a udělá z vašeho chatbota vašeho asistenta, který vám dokáže domluvit i schůzku. Například s obchodním partnerem, potenciálním kontaktem či zákazníkem atd. Ukážeme si jednoduchou flow, která naučí vašeho chatbota domluvit schůzky v Google kalendáři. Pojďme rovnou na to. Já už jsem si tu flow předpřipravil. Ať vás zde nedržím dlouho. Je to vcelku jednoduché flow.

Vypadá takto. Zde přecházíme do prvku user input. Vypadá takto. Zde zvolíme typ date and time. Důležitá věc. Přepíšeme texty. Uložíme to do proměnné typu datum a čas. Proměnnou nastavíte v nastavení – custom field. To už jsme dělali. Flow bude spouštět trigger v integromatu. Kdo neví, co je Integromat, klidně mi napište. Už jsme to několikrát probírali. Člověk vloží datum a čas. Vše si ukážeme na mém telefonu, který jsem si zde nasdílel. Spustí se tento trigger a chatbot mu poděkuje za domluvení schůzky. Netestoval jsem to, takže to možná hodí chybu, uvidíme.

Pojďme se přesunout do integromatu. Integromat je nástroj, který dokáže propojovat jednotlivé platformy. Manychat, google dokumenty, google emaily, trello, slack atd. Uděláme si jednoduché propojení. Propojení mezi google kalendářem a manychatem. Najdeme si zde kalendář. A Manychat.

Dnes začneme tvořením flow v integromatu. Budete totiž vědět, co po vás Integromat bude chtít a budete mít možnost spustit testovací provoz a spustit proměnné. Klikneme na Manychat a dáme incoming data. To je tzv. webhook, který mi zavoláme v manychatu. MF sjednání schůzky. Webhook je spouštěcí příkaz. Máme Manychat a máme watch incoming data.

Čekáme na data, která přijdou z manychatu. Další krok je ten, ze v triggerech dáme get subscriber info. Pomocí tohoto prvku v integromatu si vytáhneme z manychatu veškerá data o uživatelích. Včetně proměnných, tagů,jména,příjmení, prostě vše. Toto potřebujeme. Každé flow ,které používám v integromatu to vždy využívá. Je to celkem logické. ID dáme subscriber ID.

Teď dáme jednorázové spuštění. Čekáme na příkaz na spuštění toho web hooku. Vrátíme se zpět do manychatu a zde ten webbook vidíme. Pohlídejte si, že vždy máte connection. Jinak vám to hodí chybu. Spustíme to znova. Webhook je nastavený. Teď spustíme preview. Zmizel mi telefon z obrazovky, moment. Nasdílím ho znova. A je zpět. Spustím to ještě jednou.

Měl jsem nedávno zde dotaz jaký je rozdíl mezi quick reply a tlačítkem. Takto vypadá quick reply. Takto vypadá tlačítko. Funkce stejná, minimální rozdíly. Vyberu datum a čas a dále se platforma messengeru postará o výběr data. Chci se potkat dejme tomu 18. v 15:00. Spustím to a tím jsem spustil i trigger v integromatu. Vrátím se tedy do toho triggeru. Přišly nějaká data. Subscriber info. Michal Fiala. Já. Funguje to správně. Teď jsme tedy v integromatu dosáhly toho, že nám Messenger posílá data. My přidáme Google kalendář. Bude zde třeba propojení. Klikneme na vytvořit událost a google kalendář. Já mám spojení už tohoto. Vy ho možná budete muset přidat. Schůzky z Facebooku pro Facebook a Instagram.

Zvolíme název události. Propíšeme schůzka a jméno. Datum začátku. Když si najdu všechny proměnné, které tam mám, tu moji jsem si pojmenoval MM v praxi datum a čas. Teď by se to mělo nastavit jako počáteční datum. Nastavím i koncové datum. Mě to hodí chybu protože datum začátku a konce bude stejné. Neznám tu syntaxi. Poté vám to ukážu. Spustím to znova a zmizel mi telefon, tak to tam dám znova. Teď to čeká na vstupní událost. Vrátím se a dám preview.

Teď vyberu datum a čas. Vyberu zítra ve 12. Podíváme se co se stalo zde. Už to přišlo. Přišlo to. Podařilo se. V kalendáři vidíme, že se nic nestalo. Nemáme zapnuté schůzky z facebooku. Zapnuto a vidíme to. Naskočila zde schůzka. V 6 hodin. Mám jiné časové pásmo. Rozklikneme detail schůzky. Funguje to. Tohle je v jednoduchosti postup. Jak pomocí messengeru a manychatu vytvořit digitálního asistenta, který vám pomůže domlouvat schůzky. Tento návod není úplně 100%. Já tu flow mám trochu složitější. Hlídám si tam časy schůzek, jestli mám volno, nebo ne atd. Jak dlouho ta schůzka trvá a podobně ale nebudu to více rozvádět. Pro naše účely zde to úplně stačí. Je to dostačující. Zkuste to a dejte mi vědět, jestli to funguje. Uvidíme se u dalšího Messenger marketing v praxi a u dalšího návodu.

Mějte se hezky.