Popis:
Velmi často se stává, že vyžadujete od uživatele kliknutí na tlačítko. On místo toho napíše text a sekvence (broadcasting) skončí. Dnes si ukážeme metodu, jak toto ošetřit a tím zvýšit efektivnost a míru prokliku.

Použití:

Rozesílání broadcastingu, vstup do Messenger zákaznických trychtýřů

Obrázek/video:

Přepis titulků z videa:

Čau lidi.

Vítám vás po delší odmlce u Messenger marketingu v praxi. Tentokrát si ukážeme super věc. Jak maximalizovat míru prokliku na vaše tlačítka. Je to velmi užitečná věc, kterou využijí Messenger marketéři. V praxi to funguje velmi jednoduše.

Představte si klasickou situaci, která se stává mě i i vám. Napíšete otázku a dvě předdefinované odpovědi. Čekáte, že člověk vybere jednu z nich. Ale co když napíše něco třetího a chatbot skončí? Dnes si ukážeme, jak ho znova navést zpět, aby odpověděl na otázku pomocí jedné z předdefinovaných odpovědí. Teď vám ukážu, jak to je nastaveno normálně a u většiny z vás. Většina chatbotů to má takto. Zde je nějaká intro zpráva. Krátce popisuju tuto situaci, to není úplně důležité. Kliknu na Odpověď bez ověření. To je ta stará věc. V tomto případě se ptáme o jakou nabídku máte zájem.

Velkoobchodní či maloobchodní. Každá spustí jinou sekvenci. Chceme, aby člověk kliknu na jednu z odpovědí. Nechceme, aby odpovídal ručně. Mám zájem o velkoobchodní, tak napíšu “super, pošli velkoobchod”. Nic se nestalo. Když se přesuneme do tohoto schémata, chatbot skončil v bodě, kdy jsem nastavil rychlou odpověď velko či maloobchodní. Dotyčný nevybral žádnou možnost a tím pádem chatbot skončí. Teď by se nám to objevilo v live chatu. To je sice pěkné ale to nechceme. Chceme, aby automatizovaně pokračoval. Ukážeme si tu chytřejší verzi. Odpověď s ověřením. Ta samá odpověď. “Prosím vyberte jednu z odpovědí níže”. O jakou nabídku máte zájem. Velkoobchod. Nic. Chatbot čeká, že odpovím jednou z těch odpovědí. Nutí mě to kliknout. Dále se spustí zákaznický trychtýř. Je to docela super a maximalizuje to míru prokliku. Jde to použít úplně všude. Ukážeme si rozdíl a jak se to nastavuje. Klasická zpráva vypadá takto. Naše je vychytanější.

Místo message jsem použil prvek user input. V prvku user input jsem si zaškrtl multiple choice. Multiple choice jsem předdefinoval dvě odpovědi. V praxi to vypadá úplně stejně. Je zde jedno kouzelné tlačítko. Můžete povolit vstup z klávesnice. Chatbot si uloží i ten jednoduchý vstup, který tam napíšete a my si ty odpovědi ukládáme do jedné proměnné. Textového typu. Po zadání odpovědi přejdeme ke složené podmínce. Podmínka kontroly odpovědi. Pokud je velkoobchodní, tak se stane něco a pokud maloobchodní, stane se něco jiného. Pokud odpoví jedno nebo druhé, přesměrujeme ho do jedné z našich sekvencí. Pokud ne, zobrazíme mu zprávu “Prosím vyberte jednu z odpovědí níže”. Přesměrujeme ho zpět. Velmi užitečná a jednoduchá funkce. Pokud investujete do Messenger marketingu peníze, dokáže vám to ušetřit. Míra lidí, která odpadává, protože odpovídá jinak, než chcete je obrovská. To by bylo vše z dnešního video manuálu. Uvidíme se u příštího a také v nedělním živém vstupu. To z vás, kteří jsou v Praze a přijdou na školení, tak se uvidíme 21. srpna na velkém Messenger marketing workshopu. Mějte se hezky, uvidíme se u dalšího videa.